Consell Escolar Municipal
#cemterrassa Consell de participació sectorial
Comissió d'Absentisme Escolar
Segons la legislació vigent, L'Ajuntament ha de participar en la vigilància del compliment de l'escolaritat obligatòria. És per això que, conjuntament amb la Policia Municipal, Serveis Socials i la Inspecció del Departament d'Ensenyament, va néixer el curs 2002-03 l'actual comissió d'atenció a l'absentisme escolar de Terrassa. El curs 2006-07, es reprèn la comissió amb la estructura i funcionament actual i es revisa el protocol d'actuació.
En la majoria dels casos, l'absentisme és un indicador d'una problemàtica social subjacent, no sempre manifesta, però necessitada d'intervenció. Per atendre aquestes situacions i coordinar els esforços dels professionals del camp social i educatiu implicats i així poder intervenir sobre les causes que provoquen aquestes situacions, la comissió, ha elaborat una proposta conjunta d'actuació que es concreta en un protocol.
En l'esmentat protocol, s'especifiquen des dels objectius generals en l'atenció de l'absentisme escolar com els objectius de treball específics de cada entitat representada en la comissió.
Els membres de la comissió són els següents:
Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
- Coordinador/a de l'àrea geogràfica Educativa de Terrassa
- Representant de les direcccions d'Escoles Públiques
- Representant de les direccions d'Escoles d'Educació Especial
- Representant de les direccions d'Instituts Públics
- Treballadors/es socials i representants de l'EAP
Titulars escoles privades concertades
- Representant escola privada concertada
Ajuntament de Terrassa
- Representant Serveis Socials Ajuntament de Terrassa
- Representant Policia Municipal de Terrassa
- Representant Oficina Municipal d'Escolarització, Secretari/a
- Representant Oficina Municipal d'Escolarització
Comissió de Menjadors
La Comissió del Menjadors Escolar de Terrassa té els seus orígens en les voluntats manifestades a principis dels anys 90 per les direccions i les comunitats educatives dels centres d'educació infantil i primària de Terrassa, aleshores es pretenia normalitzar un servei que es prestava de manera desigual en cada un dels centres i aconseguir per al conjunt d'aquestes escoles un servei de menjador escolar que reunís les següents característiques:
- Un servei unificat per a la totalitat dels centres d'educació infantil i primària de Terrassa. Unificat en la seva prestació, gestió i condicions econòmiques.
- Un servei solidari entre els diferents centres educatius, en el qual es col•labora i coopera en la sostenibilitat de tots i cada un dels menjadors escolars, de forma que aquells centres que tenen un nombre considerable d'usuaris del servei contribueixen en el manteniment dels que en tenen pocs.
- Un servei de qualitat, tant en el sistema d'elaboració dels menjars, com en el conjunt de l'atenció que es presta a l'alumnat que en fa ús.
Amb l'objectiu de garantir aquests pressupòsits bàsics es va posar en funcionament al si del Consell Escolar Municipal, la Comissió de Menjadors, integrada pels diferents sectors implicats i que ha estat i és l'organisme responsable de vetllar pel bon funcionament general d'aquest servei.
El curs 2009-10 es va aprovar el darrer Pla de funcionament actualment vigent en virtut de les previsions contingudes al Decret 160/1996, de 14 de maig, pel qual es regula el servei escolar de menjador als centres docents públics de titularitat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, cada centre escolar elaborarà el seu pla de funcionament específic on es concreten per centre les normatives d'aquest pla general.