Preguntes freqüents
Registra’t per entrar als processos participatius, per afegir propostes, compartir idees en els debats o fer comentaris. Si estàs empadronat o empadronada a Terrassa podràs donar suport a les propostes.
Si tens algun dubte o qüestió que no quedi recollit a continuació pots enviar un correu electrònic a [email protected].
Què és Participa a Terrassa?
Una plataforma per construir la Terrassa que volem, amb visió compartida i d'acord amb a un exercici d’aprofundiment de la democràcia local participativa.
Participa a Terrassa és la plataforma digital de participació de l'Ajuntament de Terrassa per construir una ciutat més democràtica. Un espai de referència per construir una ciutat oberta, transparent, col·laborativa i amb el protagonisme de qui l’habita.
Participa a Terrassa és una plataforma de participació basada en codi obert. Qualsevol ciutadà pot veure com està construïda, reutilitzar-la o millorar-la.
Com puc participar a Participa a Terrassa?
Informa-te'n
- Consulta els processos de participació actius.
- Navega per les propostes que fan els ciutadans.
- Coneix totes les dades de les cites presencials i els debats.
- Filtra els continguts que t’interessin en funció de variables com el barri, els temes o les etiquetes.
Participa-hi
- Fes propostes noves.
- Comenta les propostes existents donant arguments a favor o en contra, o fent reflexions generals.
- Comparteix les propostes a les xarxes socials.
Fes el seguiment de les propostes
- Fes el seguiment de totes les propostes.
- Coneix totes les dades de les cites presencials i els debats que s’hi han dut a terme.
- Després de les cites presencials consulta a la plataforma tot el recorregut dels debats i les aportacions generades.
- Marca una proposta i segueix-ne tota l’evolució, des dels comentaris d’altres persones fins als documents finals de devolució.
Què són...?
Processos participatius
Activitats de Participa a Terrassa que involucren la ciutadania i que es desenvolupen en les fases de comunicació, diagnòstic, aportacions, decisions, resultats i avaluació de les propostes. Aquestes fases les pots visualitzar a cada procés participatiu.
Espais de participació
Canals o entorns de participació permanents. A diferència dels processos, no tenen una data d’inici i final definida.
Cites presencials
Trobades i espais de treball relacionats amb els processos de participació actius.
Debats
Espais digitals per informar-te i decidir sobre les propostes, habilitats en alguns processos.
Propostes
Contribucions dels usuaris que, en alguns casos, poden rebre el suport dels mateixos usuaris. Algunes d’elles tindran una funció de presa de decisió, i d’altres tindran una funció merament consultiva. Cada procés tindrà les seves pròpies regles.
Comentaris
En alguns processos s’habilitarà un espai per a la contribució dels usuaris al fil d’una proposta o debat i que poden rebre una valoració negativa o positiva.
No em funciona la verificació de residència
Comprova les possibilitats següents:
- Has posat el DNI o el document amb tots els caràcters junts, incloent-hi la lletra al final?
- Estàs segur que estàs empadronat al municipi de Terrassa?
- Potser hi ha algun problema amb les teves dades en el registre. Consulta la teva Oficina d’Atenció Ciutadana més propera i confirma que la teva informació del padró és correcta.
- Si tots els passos anteriors no solucionen el problema, pots enviar-nos un correu electrònic a [email protected].
No estic empadronat a Terrassa, per què no puc donar suport a les propostes?
Només la gent empadronada a Terrassa pot donar suport a propostes en la plataforma, ja que es tracta de prendre decisions que afectaran el municipi i les persones que hi viuen i, per tant, ens sembla que són ells els qui han de prendre la decisió final. És cert que hi ha persones que no estan empadronades a Terrassa i que, malgrat tot, poden ser afectades per aquestes decisions, però el padró és el cens més ampli de què disposem, que ens permet arribar al màxim nombre possible de persones i que, al mateix temps, garanteix que el procés de participació sigui segur.
No estic empadronat a Terrassa. Puc participar-hi?
Sí que és possible participar-hi encara que no estiguis empadronat. Pots participar en els espais presencials, i també és possible llançar una proposta o comentar les propostes existents a la plataforma. Només els suports a les propostes es limiten a la gent empadronada, de la mateixa manera que només les persones empadronades a Terrassa poden votar en les eleccions municipals.
Per a què serveix verificar el meu compte?
Per utilitzar la plataforma necessites un compte d'usuari. Segons el grau de verificació podràs fer més o menys coses:
- Si et registres al web amb l'adreça electrònica i no dones cap dada més (no fem el procés de verificació de residència), podràs comentar i argumentar propostes.
- Si després de registrar-te has fet la verificació bàsica, és a dir, has verificat la residència a través de la plataforma + informació a Com creo i verifico el meu compte podràs donar suport a propostes.
- Sempre pots participar de manera presencial i sense autenticar-te a qualsevol de les trobades presencials que hi ha en cada procés de participació.
Necessito telèfon mòbil o accés a Internet per poder participar-hi?
No. Totes les accions relacionades amb les propostes, tant crear com donar-hi suport o informar-nos-en, les pots fer presencialment als punts d’atenció habilitats. També pots crear-te un compte d'usuari completament verificat, en cas que vulguis utilitzar la plataforma.
Com creo i verifico el meu compte?
Primer cal crear un compte. Crea i omple les dades que demanen. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús. Creant un nou compte t’arribarà un correu electrònic a l'adreça que hagis especificat, i hauràs de fer clic a l'enllaç que conté (l'enllaç que posa "Confirmar el meu compte") per acabar de crear aquest compte.
Un cop creat el compte bàsic, i després amb el teu correu i la teva contrasenya, el sistema donarà l'opció de fer-ne una verificació bàsica. Per fer-ho, fes clic a l'enllaç "El meu compte" de la part superior dreta, i després al botó Verificar el meu compte.
En aquells processos en què sigui necessari, també es demanarà que introdueixis les teves dades de residència, per verificar que estàs empadronat/ada a Terrassa (és important introduir el número de document amb la lletra i la data de naixement, i marcar la casella d'acceptació d'accés al padró). Si les dades són correctes, el teu compte et permetrà donar suport a les propostes.
M'he oblidat de la contrasenya o no em funciona, què puc fer?
Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t'enviï al teu correu electrònic. Si la solució anterior no funciona, pots enviar un correu electrònic a l'adreça [email protected], on t’ajudaran a resoldre el problema associat al teu compte.
No aconsegueixo crear el meu compte correctament
Revisa la secció No em funciona la verificació de residència, per si el problema fos en aquest pas, què és el més freqüent. Si no s'ha solucionat, revisa la secció Com creo i verifico el meu compte?, per assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament. Si encara es manté el problema, pots enviar un correu electrònic a [email protected], i rebràs assistència.
Com puc canviar la meva adreça electrònica, el meu nom, la contrasenya, donar-me de baixa o activar o desactivar les notificacions que m'arriben al correu electrònic?
Fes clic a Entra, introdueix la teva adreça electrònica i la contrasenya, i prem el botó Entra. Un cop fet això, fes clic a El meu compte, on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar la teva adreça electrònica, el nom, la contrasenya, donar-te de baixa o activar o desactivar les notificacions. Un cop fet el canvi adequat, assegura't de fer clic al botó Desa els canvis.