Terrassa Aprèn
Projecte educatiu de ciutat
El procés participatiu de Terrassa Aprèn s’estructura en tres eixos de debat que apleguen els diferents reptes que planteja l’educació. Aquests tres eixos són els següents:
Més i millors oportunitats educatives
Aquest eix de debat fa referència a reptes com ara la segregació educativa fora de l’escola, la necessitat d’una cultura de la participació més forta o la bretxa digital que separa l’alumnat de famílies amb menys recursos.
El següent vídeo presenta dades per a la reflexió que ajuden a situar el debat.
Equitat per a l'èxit educatiu
Abordar els nombrosos eixos de desigualtat (gènere, origen, orientació sexual, etc). Repensar els canals de comunicació perquè totes les famílies coneguin els recursos al seu abast. Garantir que tots els infants i joves tinguin accés a activitats educatives fora de l’escola per garantir l’èxit educatiu de tothom... totes aquestes qüestions configuren el segon eix de debat.
En aquest vídeo trobareu dades relacionades.
Aprenentatge connectat
Aquest eix parteix de la necessitat de connectar els aprenentatges que es fan dins i fora de l’escola, en la línia de la filosofia Educació 360. En aquest sentit, caldrà estudiar com propiciar aquesta connexió, i també revisar l’espai públic amb perspectiva educadora i pensar en l’acompanyament durant les transicions en les diferents etapes educatives.
Aquest vídeo recull informació que permet acotar-se a aquests temes de debat.