Consell consultiu i assessor dels serveis públics de comunicació audiovisual 2019-2023
Consell de participació sectorial. Mandat 2019-2023
Sobre aquesta assemblea
El consell consultiu i assessor dels serveis públics de comunicació audiovisual, és un òrgan de naturalesa consultiva i assessora, i dotat d’autonomia funcional, d’acord amb la composició i funcions establertes al seu reglament.
Informació de contacte
- Telèfon: 937361414
- Email: [email protected]
Objectius
Garantir l’autonomia de la gestió directa i quotidiana de les emissions de servei públic, i la participació dels grups socials i les entitats sense ànim de lucre més representatius de la ciutat, així com de les formacions polítiques presents al consistori municipal, en la gestió dels serveis públics de comunicació audiovisual de titularitat municipal.
Funcions
- L’emissió dels informe preceptius previstos en el present reglament en relació a l’aprovació del contracte-programa i per al nomenament de la Direcció dels mitjans municipals, respectivament.
- La realització de les tasques consultives i assessores que li atribueixi el contracte-programa.
- La concreció de les condicions de l'ús dels diferents mitjans de comunicació municipals per parts dels grups polítics constituïts en el si de la corporació.
- L'elaboració dels informes i l'emissió de respostes a consultes, relatius a la comunicació, que li pugui encarregar el Ple municipal, l’Alcaldia o els òrgans de direcció de l’ens gestor, si s’escau.
- Promoure i informar L’Estatut Professional que garanteixi els drets a la llibertat d'informació, a la clàusula de consciència, al secret professional i la participació en els processos relatius al dret de rectificació i normatives pel desenvolupament de l’activitat professional.
- La resta de funcions informatives o consultives que estableixi el present reglament.
- El seguiment i control dels objectius fixats.
Composició
- President/a del Consell.
- Vicepresident/ta del Consell
- Vocals:
- Un/a representant de cadascun dels grups polítics municipals constituïts en el si de la Corporació Municipal que no necessàriament hagin de ser càrrecs electes i preferiblement que siguin professionals amb experiència en el sector, exceptuant els grups polítics municipals als quals pertanyin tant la presidència com la vicepresidència.
- Sis persones escollides per sorteig públic entre les entitats que hi figuren al registre d’entitats (preferiblement les relacionades amb el sector) i que hagin manifestat interès en pertànyer a aquest òrgan.
- Tres professionals acreditats en l'àmbit de la comunicació general i/o local.
- Dos representants dels/les treballadors/es de la Societat Municipal de Comunicació de Terrassa, escollits/des pels mateixos/es.
- Un representant dels treballadors/es del Servei d’Imatge i Comunicació de l’Ajuntament de Terrassa, escollits/des pels mateixos/es.
- Així mateix tindrà la condició de membre del Consell Consultiu i Assessor, el Secretari del Consell, el qual actuarà amb veu i sense vot, essent les seves funcions les d’aixecar acta de les sessions del Consell, i totes aquelles altres que legalment li corresponen de conformitat amb la legislació de procediment administratiu.
Compartir: