Comissió Ciutadana de Transparència
Comissió ciutadana en l'àmbit de la transparència
Sobre aquesta assemblea
La Comissió Ciutadana de Transparència és un òrgan independent que treballa d’acord i coordinadament amb la Comissió Informativa de Transparència per tal de fer l'avaluació i millora de la transparència.
COMPOSICIÓ
La Comissió esta integrada per un màxim de 16 membres, d’acord amb la següent distribució:
- 8 persones en representació d’entitats i associacions ciutadanes inscrites al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC)
- 1 persona en representació d’altres col•lectius no constituïts en entitat, sempre que estiguin inscrits al Registre Municipal de Participació Ciutadana.
- 1 persona a títol personal, sempre que estigui inscrita al Registre Municipal de Participació Ciutadana.
- La persona designada com a Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa.
- 5 persones amb perfil tècnic designades per col•legis i associacions professionals.
FUNCIONS
Les funcions de la Comissió Ciutadana de Transparència són les següents:
- Avaluar el nivell de transparència de l’Ajuntament de Terrassa i el seu sector públic.
- Recollir propostes i suggeriments que pugui formular la ciutadania en relació amb la transparència, l’accés a la informació i el bon govern i a partir d’aquestes formular propostes de millora.
- Elaborar un informe anual que es presenta a la Comissió Informativa de Transparència
I altres funcions que li pugui encarregar expressament la Comissió Informativa de Transparència.
Així mateix, la persona que exerceix la Presidència de la Comissió pot assistir a les sessions de la Comissió Informativa de Transparència, amb veu i sense vot.
FUNCIONAMENT
La mateixa Comissió estableix el seu règim intern de funcionament.
Reglament Comissió Ciutadana de Transparència
CONTACTE
La Comissió Ciutadana de Transparència disposa d'una adreça de correu electrònic perquè la ciutadania s'hi pugui adreçar i plantejar qüestions relacionades amb la transparència municipal.
Compartir: