Comissió Ciutadana de Transparència
Comissió ciutadana en l'àmbit de la transparència
La Comissió Ciutadana de Transparència és un òrgan independent que treballa d’acord i coordinadament amb la Comissió Informativa de Transparència per tal de fer l'avaluació i millora de la transparència.
COMPOSICIÓ
La Comissió esta integrada per un màxim de 16 membres, d’acord amb la següent distribució:
- 8 persones en representació d’entitats i associacions ciutadanes inscrites al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC)
- 1 persona en representació d’altres col•lectius no constituïts en entitat, sempre que estiguin inscrits al Registre Municipal de Participació Ciutadana.
- 1 persona a títol personal, sempre que estigui inscrita al Registre Municipal de Participació Ciutadana.
- La persona designada com a Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa.
- 5 persones amb perfil tècnic designades per col•legis i associacions professionals.
FUNCIONS
Les funcions de la Comissió Ciutadana de Transparència són les següents:
- Avaluar el nivell de transparència de l’Ajuntament de Terrassa i el seu sector públic.
- Recollir propostes i suggeriments que pugui formular la ciutadania en relació amb la transparència, l’accés a la informació i el bon govern i a partir d’aquestes formular propostes de millora.
- Elaborar un informe anual que es presenta a la Comissió Informativa de Transparència
I altres funcions que li pugui encarregar expressament la Comissió Informativa de Transparència.
Així mateix, la persona que exerceix la Presidència de la Comissió pot assistir a les sessions de la Comissió Informativa de Transparència, amb veu i sense vot.
FUNCIONAMENT
La mateixa Comissió estableix el seu règim intern de funcionament.
Reglament Comissió Ciutadana de Transparència
Compartir: