Consell Municipal de Seguretat
Consell de participació sectorial. Mandat 2023-2027
Sobre aquesta assemblea
El Consell Municipal de Seguretat és el fòrum natural de participació i corresponsabilització de la ciutadania en temes de seguretat, per tal de rebre informació, fer el seguiment dels acords d’aquest i d’altres òrgans, aportar opinions i impulsar l’elaboració d’aquells informes o plans necessaris per a garantir el màxim de consens en les polítiques públiques locals sobre seguretat.
Informació de contacte:
- Telèfon: 93 739 70 00
- Email: [email protected]
- Adreça: Av. Glòries Catalanes, 3 - 08223 Terrassa
Objectius:
La participació ciutadana en el sistema de seguretat pública quant a:
- Informació. Els cossos, serveis i òrgans amb competències en matèria de seguretat pública hauran de proporcionar a la ciutadania la informació adequada sobre l’estat de seguretat i actuacions que desenvolupin en els diferents àmbits. El contingut de la informació estarà condicionat per les reserves que siguin necessàries a l’objecte de garantir l’eficàcia de les actuacions i la protecció de dades confidencials.
- Consulta. Els responsables de la seguretat pública a Terrassa consultaran als representants de la ciutadania en l’elaboració i execució dels plans de seguretat local, a l’objecte de conèixer les seves necessitats, percepcions i demandes.
- Proposta. Els representants de la ciutadania presentaran les propostes que considerin adients per a la millora de l’estat de seguretat pública i dels serveis que s’efectuen en aquest àmbit.
- Acció. Els ciutadans podran participar de manera activa en l’execució de les accions planificades per millorar la seguretat pública, especialment quan aquestes tinguin un caràcter preventiu, formatiu o informatiu, en la manera que s’acordi per a cadascun dels processos participatius.
Funcions
- Analitzar i valorar la situació de la seguretat pública al municipi.
- Participar en l’elaboració, seguiment i avaluació dels plans de seguretat local com a representació col·legiada de ciutadania.
- Elaborar propostes d’actuació en matèria de seguretat pública i elevar-les a la junta Local de Seguretat i/o a l’òrgan competent.
- Elaborar programes i procediments per a una eficaç comunicació, coordinació i col·laboració entre els cossos, serveis i òrgans amb competències en matèria de seguretat pública i la ciutadania.
- Promoure i participar en l’elaboració i execució d’accions preventives, formatives i informatives en matèria de seguretat pública.
- Fomentar la implicació i participació en el sistema de seguretat local de la resta de ciutadans pertanyents al col·lectius que representen els membres del Consell.
- Qualsevol altra funció que li atribueixi o delegui el Ple de l’Ajuntament o la Junta Local de Seguretat.
Com pots participar al consell?
Qualsevol persona membre del consell, titular o suplent, pot participar amb veu i vot.
Les sessions del Plenari tindran caràcter públic, així com també podran assistir en qualitat de convidades altres persones o representants d'entitats que pels temes a tractar es consideri adient la seva presència.
Totes aquelles persones que no siguin membres permanents i que hagin estat convocades a participar puntualment en el Consell per raó dels temes a tractar, podran intervenir en les deliberacions amb veu, però sense vot.
Composició
- El Plenari.
- La Presidència.
- La Vicepresidència.
- La Comissió Permanent.
Composició del Plenari
- L’Alcalde o regidor en qui delegui.
- La vicepresidència.
- Vocals:
- El/la regidor/a amb competències en matèria de Seguretat.
- El/la regidor/a amb competències en matèria de Protecció Civil.
- El/la regidor/a amb competències en matèria de Mobilitat
- El/la regidor/a amb competències en matèria de Polítiques de Gènere.
- El/la responsable tècnic del Servei de Seguretat.
- El/la responsable del Servei de Protecció Civil.
- El/la responsable del Servei de Mobilitat.
- El/la responsable del Servei de Polítiques de Gènere.
- Una persona representant de cada grup polític municipal.
- Un/a jutge/sa representant de la Junta de Jutges de Terrassa.
- Una persona representant del Col·legi d’Advocats de Terrassa.
- El cap de la Policia Municipal de Terrassa.
- El cap de l’ABP de Mossos d’Esquadra de Terrassa.
- El cap del Cos Nacional de Policia de Terrassa.
- El cap de la Guàrdia Civil corresponent a la zona en què estigui inclosa la ciutat de Terrassa.
- El cap del Cos de Bombers de Terrassa.
- El cap de la Creu Roja de Terrassa.
- El/la coordinador/a del Pla Local de Seguretat.
- El/la Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa.
- Una persona representant de les Associacions de comerciants de la ciutat.
- Una persona representant de la Cambra de Comerç
- Una persona representant del Gremi d’Hostaleria.
- na persona representant de la CECOT.
- 2 persones representants de la Federació d’Associacions de Veïns de Terrassa.
- Una persona en representació de la Comunitat Educativa, en l’àmbit:
- Professorat o direccions dels centres educatius.
- Associacions de pares i mares d’alumnes.
- Alumnat present en els consells escolars dels centres educatius
- Servei municipal d’Educació.
- Una persona representant dels Consell sectorials següents:
- Consell Municipal de la Cultura.
- Consell Municipal d’Esports.
- Consell Municipal de Salut.
- Consell Local de Joves de Terrassa.
- Consell Municipal de la Gent Gran.
- Consell Municipal de Benestar Social.
- Consell de Solidaritat i Cooperació.
- Consell Municipal d’Igualtat.
- Una persona en representació de cadascun dels sindicats amb representació a la Junta de Personal de l’Ajuntament.
- Una persona en representació del sector del transport, de les empreses públiques següents:
- TMESA
- RENFE
- FGC
- Una persona en representació de Mútua de Terrassa.
- Una persona en representació del Consorci Sanitari de Terrassa
Altres representants:
Persones de reconeguda vàlua o amb coneixements específics, la presència de les quals sigui aconsellable per tractar un tema concret.
La Presidència del Consell haurà de convocar-les prèviament o autoritzar la seva participació en el cas que siguin proposades per altres membres del Consell.
La Comissió permanent:
El Consell establirà, un cop constituït, una Comissió permanent de seguiment de les accions que es desenvolupin en el marc d’aquest òrgan. Aquesta estarà formada per la Presidència, la Secretaria, una persona representant de cada grup polític municipal amb representació al consistori i un nombre de vocals que s’hauran escollit entre les persones que formen el Plenari, amb proporcionalitat a la representació de cada sector en el Plenari.
Les Comissions de treball
El Consell per mitjà del Plenari podrà constituir les comissions de treball que consideri oportunes, per a l'anàlisi i proposició d'aspectes concrets relacionats amb la seguretat.
Compartir: