Comitè per a la Neteja i la Gestió de Residus de Terrassa
Comitè
Canvis a "Sessió 1/2021 "
Títol (Castellano)
- +Sesión 1/2021
Descripció (Català)
-
-
Ordre del dia de la Sessió
- Benvinguda i presentació membres
- Aprovació Acta Plenari dia 19 d’octubre
- Presentació capçalera Comitè
- Proposta calendari de reunions
- On ubicar l’apartat operatiu del Comitè per a tenir la informació disponible i accessible per a tothom.
- Proposta Pla de Treball 2022. (Punt monogràfic)
- Necessitat de posar en marxa, de forma mixta (Ajuntament i Comissió), algun dels grups de treball
- Preguntes concretes de resposta breu ampliable amb documentació posterior (màxim 2-3 minuts):
a). Percentatge de mobles recollits via trucada telefònica i sense trucada.
b). Quin és en aquests moments el percentatge total cobrat via Taxa de Residus?
c). Té l’Ajuntament o el Servei corresponent, una estratègia comunicativa (Informació i sensibilització) en relació a la neteja i sobretot al problema dels residus
d). Té l’Ajuntament un Pla estratègic de prevenció i gestió de residus? Compra verda, compra centralitzada...?
e). Té previst l’Ajuntament posar en marxa la tercera Deixalleria i l’ampliació de la Mòbil en punts de parada i ampliació horària (tarda, per exemple)?
f). Eco-Equip i l’Ajuntament, tenen detectats quants punts negres o d’alt incompliment tenim a la ciutat en aquests moments? Accions iniciades per evitar-los.
g). Té previst l’Ajuntament alguna campanya d’informació i sensibilització general o sectorial de neteja i residus per l’any 2022? I pensa fer-la amb les entitats i aquest Comitè?
h). Quantes actes i sancions efectives s’han posat l’any 2020 i el que es conegui de 2021?
i). Quin percentatge d’impropis tenim de cada fracció?
j). Davant dels recents incidents en matèria de seguretat succeïts en els serveis d’ECOEQUIP. Quina formació i controls es mantenen per garantir la seguretat dels treballadors durant el compliment del servei i amb cura dels mitjans públics i el compromís i imatge davant de la ciutadania?
9. Al marge dels punts temàtics on segur s’han d’iniciar els treballs com son les àrees de:- Fiscalitat: Ordenança de residus (Taxa...)
- Models i sistemes: Seguiment Pla Local... Implantació porta a porta...Quins temes considera el Plenari que s’hauría de prioritzar o començar a treballar en ells:
- Millora de la gestió d’Eco-Equip, recursos...
- Accions d’informació i sensibilització...
- Millorà dels serveis en neteja, recollida de mobles...
- Aspectes normatius: Reglaments d’ús servei Deixalleries...
- Formació i educació de la ciutadania en els diferents àmbits
- Altres...
10. Precs i preguntes -
+
Ordre del dia de la Sessió
- Benvinguda i presentació membres
- Aprovació Acta Plenari dia 19 d’octubre
- Presentació capçalera Comitè
- Proposta calendari de reunions
- On ubicar l’apartat operatiu del Comitè per a tenir la informació disponible i accessible per a tothom.
- Proposta Pla de Treball 2022. (Punt monogràfic)
- Necessitat de posar en marxa, de forma mixta (Ajuntament i Comissió), algun dels grups de treball
- Preguntes concretes de resposta breu ampliable amb documentació posterior (màxim 2-3 minuts):
a). Percentatge de mobles recollits via trucada telefònica i sense trucada.
b). Quin és en aquests moments el percentatge total cobrat via Taxa de Residus?
c). Té l’Ajuntament o el Servei corresponent, una estratègia comunicativa (Informació i sensibilització) en relació a la neteja i sobretot al problema dels residus
d). Té l’Ajuntament un Pla estratègic de prevenció i gestió de residus? Compra verda, compra centralitzada...?
e). Té previst l’Ajuntament posar en marxa la tercera Deixalleria i l’ampliació de la Mòbil en punts de parada i ampliació horària (tarda, per exemple)?
f). Eco-Equip i l’Ajuntament, tenen detectats quants punts negres o d’alt incompliment tenim a la ciutat en aquests moments? Accions iniciades per evitar-los.
g). Té previst l’Ajuntament alguna campanya d’informació i sensibilització general o sectorial de neteja i residus per l’any 2022? I pensa fer-la amb les entitats i aquest Comitè?
h). Quantes actes i sancions efectives s’han posat l’any 2020 i el que es conegui de 2021?
i). Quin percentatge d’impropis tenim de cada fracció?
j). Davant dels recents incidents en matèria de seguretat succeïts en els serveis d’ECOEQUIP. Quina formació i controls es mantenen per garantir la seguretat dels treballadors durant el compliment del servei i amb cura dels mitjans públics i el compromís i imatge davant de la ciutadania?
9. Al marge dels punts temàtics on segur s’han d’iniciar els treballs com son les àrees de:- Fiscalitat: Ordenança de residus (Taxa...)
- Models i sistemes: Seguiment Pla Local... Implantació porta a porta...Quins temes considera el Plenari que s’hauría de prioritzar o començar a treballar en ells:
- Millora de la gestió d’Eco-Equip, recursos...
- Accions d’informació i sensibilització...
- Millorà dels serveis en neteja, recollida de mobles...
- Aspectes normatius: Reglaments d’ús servei Deixalleries...
- Formació i educació de la ciutadania en els diferents àmbits
- Altres...
10. Precs i preguntes
Descripció (Castellano)
-
+
Orden del día de la Sesión
- Bienvenida y presentación miembros
- Aprobación Acta Plenario día 19 de octubre
- Presentación cabecera Comité
- Propuesta calendario de reuniones
- Donde ubicar el apartado operativo del Comité para tener la información disponible y accesible para todos.
- Propuesta Plan de Trabajo 2022. (Punto monográfico)
- Necesidad de poner en marcha, de forma mixta (Ayuntamiento y Comisión), alguno de los grupos de trabajo
- Preguntas concretas de respuesta breve ampliable con documentación posterior (máximo 2-3 minutos):
a). Porcentaje de muebles recogidos vía llamada telefónica y sin llamada.
b). ¿Cuál es en estos momentos el porcentaje total cobrado vía Tasa de Residuos?
c). Tiene el Ayuntamiento o el Servicio correspondiente, una estrategia comunicativa (Información y sensibilización) en relación a la limpieza y sobre todo al problema de los residuos
d). ¿Tiene el Ayuntamiento un Plan estratégico de prevención y gestión de residuos? ¿Compra verde, compra centralizada...?
e). ¿Tiene previsto el Ayuntamiento poner en marcha la tercera Desechería y la ampliación de la Móvil en puntos de parada y ampliación horaria (tarde, por ejemplo)?
f). Eco-Equip y el Ayuntamiento, ¿tienen detectados cuántos puntos negros o de alto incumplimiento tenemos en la ciudad en estos momentos? Acciones iniciadas para evitarlos.
g). ¿Tiene previsto el Ayuntamiento alguna campaña de información y sensibilización general o sectorial de limpieza y residuos para el año 2022? ¿Y piensa hacerla con las entidades y este Comité?
h). ¿Cuántas actas y sanciones efectivas se han puesto en 2020 y lo que se conozca de 2021?
i). ¿Qué porcentaje de impropios tenemos de cada fracción?
j). Ante los recientes incidentes en materia de seguridad acaecidos en los servicios de ECOEQUIP. ¿Qué formación y controles se mantienen para garantizar la seguridad de los trabajadores durante el cumplimiento del servicio y cuidado de los medios públicos y el compromiso e imagen ante la ciudadanía?
9. Al margen de los puntos temáticos donde seguro deben iniciarse los trabajos como son las áreas de:- Fiscalidad: Ordenanza de residuos (Tasa...)
- Modelos y sistemas: Seguimiento Plan Local... Implantación puerta a puerta...
¿Qué temas considera el Plenario que debería priorizarse o empezar a trabajar en ellos:
- Mejora de la gestión de Eco-Equip, recursos...
- Acciones de información y sensibilización...
- Mejoró de los servicios en limpieza, recogida de muebles...
- Aspectos normativos: Reglamentos de uso servicio Desecherías...
- Formación y educación de la ciudadanía en los diferentes ámbitos
- Otros...
10. Ruegos y preguntas