Consell Municipal de Serveis Socials. Mandat 2023-2027
Consell de participació sectorial. Mandat 2023-2027
Sobre aquesta assemblea
El Consell Municipal de Serveis Socials de Terrassa és un òrgan de participació sectorial de caràcter deliberatiu, propositiu i amb capacitat d'assolir acords de manera que el govern de l'Ajuntament de Terrassa els prengui en consideració, de conformitat amb el que disposa l'article 84 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya en relació als articles 49 i 54 de la Llei de Serveis Socials, i els articles 3 i 24 del Decret 202/2009, de 22 de desembre, dels òrgans de participació.
Informació de contacte
- Telèfon: 937 315 982
- Email: [email protected]
- Adreça: Ctra. de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
Objectius
- Promoure, estimular i canalitzar la participació dels ciutadans i les ciutadanes i de les seves entitats i col·lectius en la gestió estratègica dels afers relatius a l'àmbit dels Serveis Socials,
- Fer possible la corresponsabilitat dels ciutadans i les ciutadanes i de les seves entitats i col·lectius en el govern de l'Ajuntament de Terrassa.
- Implicar a la societat local en els assumptes socials fent efectiva una participació real i activa.
- Promoure la cohesió social als efectes de prevenir la fragmentació social.
- Potenciar la innovació en la prestació dels serveis socials.
- Reforçar les xarxes de serveis socials de suport.
- Crear un espai estable d’intercanvi d’informació general i de seguiment del Pla Local d’Actuació en matèria de Serveis Socials.
Funcions
- Detectar i debatre sobre necessitats socials col·lectives dins l'àmbit dels Serveis Socials municipals, tot realitzant propostes i suggeriments de millora integral de recursos i serveis.
- Deliberar sobre la orientació general dels serveis socials del municipi efectuant les propostes que consideri necessàries.
- Fomentar la coordinació de la programació i les actuacions a la ciutat, tant de les administracions locals com de les entitats privades i d'iniciativa social, d'acord amb el Pla d'actuació Local en matèria de Serveis Socials.
- Compartir el Pla d'actuació local en matèria de serveis Socials i el seguiment de la seva aplicació , així com la corresponent memòria anual del Departament de Serveis Socials Municipals.
- Incorporar, crear i coordinar grups de treball , així com les taules sectorials, vinculades a aquest Consell.
- Promoure la transferència de coneixements, la difusió de bones pràctiques i la innovació a Terrassa, en matèria de serveis Socials.
- Elaborar propostes relatives a l'àmbit d'actuació dels Serveis Socials, que podran elevar-se a la Junta de Portaveus i/o la Comissió Informativa competent en la matèria per incloure's, si escau, a l'ordre del dia del Ple municipal corresponent.
- Proveir-se de les eines comunicatives necessàries per donar visibilitat a la tasca quotidiana de les organitzacions i dels serveis municipals que treballen en aquest àmbit.
- Proposar actuacions en matèria de Serveis Socials als consells territorials, Supramunicipals i/o al Consell General de serveis Socials.
- Aprovar el Reglament de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials.
- Informar d'aquells temes d'interès municipal en l'àmbit de serveis socials que demani l'Ajuntament.
- Dinamitzar els processos participatius del sector i avaluar les propostes ciutadanes derivades dels processos participatius que afectin directament el sector.
- Proposar prioritats de les dotacions pressupostàries destinades al seu àmbit i avaluar-ne l'execució
Composició:
La Presidència
La Vicepresidència
El Plenari
Són Vocals del Plenari:
- Una persona representant de cadascun dels grups polítics municipals constituïts en el sí de la corporació municipal
- Els/les Tinents d’Alcaldia, Regidor/es de Govern que ostentin la delegació en matèria de ciutadania, salut, educació, joventut i lleure, capacitats diverses i accessibilitat, gent gran, habitatge, polítiques de gènere...
- El/la cap d’Àrea on estigui ubicat els serveis Socials.
- El/la Director/a de Serveis Socials de l’Ajuntament de Terrassa i/o el personal municipal en matèria de serveis socials en qui es delegui
- Una persona representant dels tècnics/ques de l’equip de Serveis Socials de l’Ajuntament de Terrassa (Suggeriment 1Treballador/a Social i 1 Educador/a Social).
- Una persona representant per cada associació i entitat d’iniciativa social, registrada a la ciutat en els diferents àmbits, que mantingui una vinculació amb els Serveis Socials de l’Ajuntament de Terrassa.
- Una persona representant per cada sindicat més representatiu.
- Una persona representant per cada organització empresarial
- Una persona representant per cada col·legi professional present a Terrassa, que sigui representativa i/o mantingui una vinculació amb els seus Serveis Socials
Les comissions i/o els grups de treball: Les comissions i/o els grups de treball del Consell són els òrgans col·legiats, de caràcter temporal o permanent, que operativitzaran i agilitzaran les línies de treball fixades pel Consell Municipal de Serveis Socials, en coherència amb les tasques que els hi siguin assignades.
La Secretaria tècnica: La Secretari/a del Consell Municipal de Serveis Socials és l’òrgan unipersonal que donarà fe pública dels acords que es donin dins el propi Consell. Recaurà en la figura del Secretari/a de la Corporació o l’empleat públic designat/a per la Presidència, que tindrà la condició de membre del Plenari i que tindrà veu però no vot en les sessions plenàries.
Compartir: