Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal Participa a Terrassa
Logo oficial de Participa a Terrassa
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Òrgans
  • Participació en normativa
  • Calendari
  • Ajuda

Procés Participatiu per a la presentació de candidatures i recollida de suports a la figura de Síndic/a de Greuges de Terrassa

Participa donant suport a una de les candidatures!

Fase 5 de 5
TANCAMENT 01/01/2018 - 28/02/2018
Veure les fases
  • El procés
  • CANDIDATURES
  • ÒRGANS
  • A TENIR EN COMPTE
  • TROBADES
  • MULTIMÈDIA

Aquest procés d’elecció i nomenament està regulat al vigent Reglament del/la Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa, i a les “Bases del procés de participació per a la presentació de candidatures i recollida de suports per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa” aprovades per Resolució 7878/2017, de 18 de setembre.


Resum dels aspectes més importants a tenir en compte:


1. Presentació de candidatures

Del 2 d’octubre fins el 14 de novembre, tal i com s’estableix a les Bases del Procés de Participació per a la presentació de candidatures i recollida de suports per al nomenament del/la Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa, poden presentar candidatures persones a títol individual, associacions i col·lectius de la ciutat.

                                              Accedir al tràmit per a la presentació de candidatures

En el cas de la presentació de candidatures per part d’associacions i entitats, aquestes hauran d’estar inscrites al Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC) o al Registre de Grups d’Interès de Catalunya en l’àmbit territorial de Terrassa. També podran fer-ho altres formes d’activitat col·lectiva que no disposin de personalitat jurídica i que estiguin inscrites en el Registre Municipal de Participació de la Ciutadania.

1.1 Condicions d’elegibilitat i les causes d’incompatibilitat del càrrec

Per poder ésser elegit per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa, cal complir necessàriament les condicions següents:

a) Ésser major d'edat.

b) Gaudir de la plenitud de drets civils i polítics.

c) Tenir la condició política de català, d’acord amb el què estableix l’art. 7 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

d) Ser veí o veïna de Terrassa.

La condició de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa és incompatible amb:

a) L’exercici de qualsevol mandat representatiu.

 b) Tenir un càrrec directiu o de representació en un partit polític, sindicat o qualsevol altre entitat ciutadana.

c) La condició de membre del Consell de Garanties Estatutàries o del Tribunal Constitucional.

d) Tenir qualsevol vincle contractual professional, mercantil o laboral amb l’Ajuntament de Terrassa i/o dels seus organismes dependents, ja sigui directament o a través de societats en què hi pugui participar.

 e) L’exercici de les carreres judicial, fiscal i militar.

 f) Serà causa d’incompatibilitat per ser elegit Síndic/a haver estat càrrec electe.

El Síndic/a electe que estigui afectat per una causa d’incompatibilitat, l’ha de resoldre abans de prendre possessió del càrrec. 

1.2 Durada del càrrec i les causes de cessament

Es preveu que la durada del càrrec sigui de cinc anys, podent ser renovat per un nou període d'igual duració. Un cop esgotat aquest període, la persona que ocupi aquest càrrec el continuarà exercint fins que es produeixi la designació de la persona que assumeixi aquestes funcions.

El/la Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa cessarà per alguna de les següents causes:

a) Per finalització del termini pel qual fou nomenat.

b) Per renúncia.

c) Per mort o per incapacitat sobrevinguda.

d) Per condemna ferma per delicte dolós.

e) Per actuar amb notòria negligència en el compliment de les obligacions i deures del càrrec.

f) Per la pèrdua de requisits d’elegibilitat.

2. Recollida de suports

Les persones majors de 16 anys inscrites en el Padró Municipal d’Habitants podran prestar el seu suport a una única candidatura de totes les presentades.

Aquest suport es realitzarà presencialment el dia 14 de desembre de 9:30 a 20h en els 7 punts que la Comissió Ciutadana ha acordat:

· Oficina d'atenció ciutadana de Plaça Didó (Districte I)

· Centre Cívic Municipal Montserrat Roig (Districte 2)

· Centre Cívic Municipal Alcalde Morera (Districte 3)

· Casal Cívic Municipal Can Parellada (Districte 3)

· Centre Cívic Municipal Maria Aurèlia Capmany (Districte 4)

· Centre Cívic Municipal Avel.lí Estrenjer (Districte 5)

· Centre Cívic Municipal President Macià (Districte 6)

Aquest dia es disposa de servei de recollida i trasllat de persones amb mobilitat reduïda sota demanda (reservar abans del dia 10/12/2017 a través del correu [email protected] ).

3. Procediment d’elecció i nomenament del nou síndic/a

Serà l’Alcalde de Terrassa qui, tenint en compte el resultat del procés participatiu i prèvia valoració de la Junta de Portaveus, sotmetrà al Ple municipal l’elecció del candidat o candidata al càrrec.

Realitzada l’elecció, i en compliment de l’acord adoptat, correspon a l’Alcalde nomenar la persona que ocuparà el càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa.


Enllaç

http://www.terrassa.cat/sindicatura

Participa a Terrassa
  • Bústia de suggeriments
  • Reglament de Participació Ciutadana
  • Accessibilitat
  • Preguntes freqüents
  • Normes i condicions
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa a Terrassa a Twitter Twitter
  • Participa a Terrassa a Facebook Facebook
  • Participa a Terrassa a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?