Audiència pública del Programa de Govern 2023-2027
Dilluns, 29 de gener a les 18:00 h
Preguntes i respostes sobre el contingut de la sessió
29/01/2024 - 05/02/2024
Veure les fases
Audiència
- Fes una pregunta escrita a l’apartat de comentaris fins a 24 hores abans de la sessió, és a dir fins a les 18:00 del 28 de gener. Per poder publicar comentaris és necessari tenir un compte d'usuari/a en aquesta plataforma. Si encara no t'has registrat, fes-ho! és molt fàcil! T'ho expliquem. Durant la sessió es donarà resposta a les vostres preguntes. Les que no es puguin contestar durant la sessió, es contestaran per escrit a la secció de comentaris.
- Participa en el torn obert de preguntes de la sessió assistint presencialment a l'audiència.
- A més, podreu seguir la sessió per streaming a través de la plataforma Participa a Terrassa i el canal de Youtube de l'Ajuntament de Terrassa. A partir del moment que pengem la gravació tindreu una setmana per fer preguntes sobre el contingut de la sessió i es respondran per escrit en la secció de comentaris.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
79 comentaris
Conversa amb Ester
Que tiene previsto el alcalde hacer respecto a que somos la segunda ciudad más contaminada?
1. Reducir el uso del coche privado? %
2.Aumentar frecuencia y bonificaciones en el transporte público? %
Treballem per reduir els índexs de contaminació ja que està directament relacionat amb la nostra salut i qualitat de vida. És veritat que no fa gaire hem sortit a la Premsa dient que som la segona gran ciutat més contaminada. Som per darrera de Barcelona, Montcada i Reixach i Mollet del Vallès. És una dada que, tot i no ser bona, té molt marge de millora, si tenim present que l'any 2011 estàvem a 51 micrograms /metre cubic i el 2017 i, abans que la pandèmia, estiguéssim a 36 micrograms /metre cubic. Nosaltres tenim una mitjana de 29 micrograms/metre cúbic. A més, en aquest informe que ha publicat la Generalitat, Terrassa s'integra dins l'àmbit Vallès-Baix Llobregat que són comarques amb un índex elevat de contaminació i les dades que recullen són les de les estacions dels municipis que pertanyen a la Xarxa Vigiliància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica que, en el nostre cas, està a la Rambleta.
Amb això vull dir que la tendència és anar baixant, de manera progressiva, Amb tot, coincideixo amb tu Ester que cal disminuir els índex de contaminació perquè està comprovat que ens afecta a la nostra salut i a la nostra qualitat de vida. En aquesta línia treballem, ja que cal un canvi d’hàbits en la mobilitat, sobre tot del vehicle privat, ja que el trànsit és el principal causant dels nivells de contaminació ambiental. I, pel que fa a la freqüència i bonificacions del transport públic, et comento Ester que, estem treballant en un expedient per a la futura concessió del servei del transport urbà on volem que es reforci, per exemple, la connexió amb l’Hospital, es millori la freqüència dels autobusos, la connexió entre els barris i la intermodalitat... Però és un tràmit llarg, en el qual ja estem treballant per posar les bases de la nova concessió.
Conversa amb Ester
Respecto a la reorganización de plazas de aparcamiento en la Gripia, hay vecinos que estamos muy satisfechos . No entiendo que se tengan que realizar más aparcamientos públicos en zonas verdes y estropear el campo.
Gràcies, Ester pels teus comentaris. Aquest darrer divendres al ple de l'ajuntament vam exposar que efectivament hem constatat un fort impacte al barri després d’executar les obres de pacificació del trànsit per la millora de la seguretat viària emmarcades en els fons Next Generation 1. I amb la voluntat d'estudiar possibles actuacions amb l’objectiu de millorar la seva implantació, mantenint en tot moment l’objectiu del projecte i recuperar, a més, places d’apartament al barri, vam acordar entre altres actuacions,
1. L’habilitació d’aparcament per a vehicles al tram central de l’avinguda del Pintor Mir (sense limitació horària i tots els dies de la setmana).
2. L’habilitació d’un espai d'aparcament en el solar situat al carrer d'Ibáñez d'Aldecoa, entre els carrers d'Olot i Reus, determinant d’acord amb els representants veïnals l’espai total que s’utilitzarà.
3. L’habilitació de noves places d’aparcament al carrer Pineda.
La creació de noves places d’aparcament a l’Avinguda del Vallès entre els carrers de Tossa i Canigó i altres indrets del barri que resultin més adients per aconseguir més places d’aparcament..
L’aplicació de millores d’accessibilitat als nous passos de vianants que s’han creat recentment.
Respecto a la reorganización de plazas de aparcamiento en la Gripia, hay vecinos que estamos muy saisfechos . No entiendo que se tengan que realizar más aparcamientos públicos en zonas verdes y estropear el campo.
Conversa amb Ester
Que tiene previsto el consistorio respecto a la limpieza de la calle Puigsacalm y el aumento de containers en la zona.
Ester, en aquests moments estem identificant els punts on s'instal·larien. Estem treballant en trobar les ubicacions que siguin més adients i, així, quan Eco Equip rebi els nous contenidors de lateral ja els podrem instal·lar. De fet, és un punt que ja teníem identificat perquè considerem que calen més bateries de contenidors, con ja vàrem dir al veïnat. I, amb la compra dels contenidors prevista per aquest any podrem fer les ampliacions puntuals que calen, com és aquest cas que ens comentes de la zona del carrer de Puigsacalm. Però també podrem suplir els que estan malmesos o han patit actes vandàlics.
Conversa amb Ester
Reordenación del estacionamiento en la calle Montsià y Moixerò" va passar a la fase de construcció col·lectiva del procés participatiu "AMB TU, MILLOREM LA VIDA DEL BARRI.
Comentar que no s'ha fet i estem a l'espera de que es reoordeni i no hi hagi aparcament en bateria ja ocupa part de la via i crea accidents i discussions.
Ester, tal com et van respondre a través de la plataforma de participació, la teva proposta no va arribar al 10% de suports en la priorització de propostes del consell de districte i, per tant, no es va portar a terme en el marc del procés participatiu.
Tot i això, per tal que des del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament s'estudiï el cas concret d'aquesta actuació, i veure si és favorable per la mobilitat i seguretat, li demanaria si us plau que entrés la demanda concreta a través d'una instància genèrica perquè així el servei pugui estudiar-ho amb profunditat i fer-ne un seguiment.
Conversa amb Jaime melus
Se piensa hacer alguna actuación sobre los anuncios de venta de coches que hay en Terrassa, parc del nord i Rambla?
Informe hace una semana por la aplicación cuidem Terrassa y cerraron la incidencia inmediatamente y los carteles continuan...dando una aspecto de más de dejadez, si eso era posible...ya que entre excrementos de perro y motos de alquiler abandonadas parecía difícil
Precisament sobre aquesta problemàtica està investigant la Policia Municipal si identifiquen l'autor/autors de les penjades de cartells als fanals. La traçabilitat per identificar les persones responsables i procedir a la seva denuncia, és complicat perquè sovint només es disposa d'un número de telèfon, però un cop que la Policia Municipal identifiqui les persones responsables d'aquests actes incívics, serà Via Pública l'encarregada de sancionar als individus en qüestió. El que podem dir en aquests moments és que s'està investigant.
Conversa amb RAMON MAJO
Terrassa esta molt bruta, sobretot quan arribes al vespre per exemple al Portal de Sant Roc, els contenidors estan que vessen de tota la porqueria i deixalles. Sembla que vivim en un abocador al aire lliure.
Unaltra tema son les deposicions i orins dels gossos. La gent que te gossos que caguin al carrer on viuen, perque han de venir a embrutar el meu carrer, es d'una mala educacio i una baixesa moral.
Certament hi ha persones que tenen comportaments incívics i degraden el bon funcionament de la nostra ciutat. Des del Consistori som conscients de la necessitat de millorar la neteja i el manteniment de Terrassa. Pel que fa al Portal de Sant Roc, et comento Ramon que tenim programat fer un seguiment de les bateries en aquesta zona a partir del mes de febrer.
La neteja ens preocupa i així ho hem reflectit al Programa de Govern i, també, als Pressupostos del 2024, on preveiem un increment de la dotació per al personal així com 1,5 milió d’euros per augmentar la flota, per a contenidors i altres necessitats de neteja.
Concretament, pel que fa als abocaments incívics, els darrers mesos hem donat un impuls a la inspecció de residus reforçant la coordinació amb la Policia Municipal, havent-ne fet més de 1.100 inspeccions des de l’inici del mandat per localitzar a les persones responsables d’aquestes infraccions.
Conversa amb Joan Centelles Centelles
Una vegada en marxa la ZBE, crec un error obrir la Rambla al tràfic encara que sigui unes hores. S'ha de solucionar distribuïnt tràfic per rondes, avingudes, Carrers Faradai, Nicolau Talló, Àngel Sallent, etc...tornar obrir Rambla un error. I d'Europa ens faran tornar eld Fons Netx Genereixon. 🙏
Com he comentat en una pregunta anterior, ens hem de poder adaptar a cada moment, i ara mateix pel que fa a pacificar el trànsit dels carrers Galileu i Arquímedes, la Rambla pot jugar un paper important, i hem de veure com s’integra tot plegat des del debat ciutadà i amb el màxim consens i equilibri del teixit social i econòmic implicat. Tenim sobre la taula opcions i alternatives que estem estudiant per trobar la millor solució amb el menor impacte possible.
Conversa amb Joan Centelles Centelles
Es faran ZBE als barris? A zones d'alta densitat de tràfic?
L’àmbit de la ZBE inclou els carrers dintre de l’àrea delimitada pel passeig del Vint-i-dos de Juliol, el parc de Vallparadís, la carretera de Montcada, la carretera de Martorell, el carrer de Faraday i el carrer de Josep Trueta. Tot i això, fins al maig de 2026, la part de la ZBE del barri de Ca n’Aurell no entra en vigor i la Rambla d’Ègara (via que delimita els barris de Ca n’Aurell i Centre) queda exclosa de l’aplicació de sancions. En aquest sentit, les vies del perímetre queden excloses de la ZBE (és a dir, el passeig del Vint-i-dos de Juliol, la carretera de Montcada, la carretera de Martorell, el carrer de Faraday i el carrer de Josep Trueta).
L’Ordenança per la qual es fixen els criteris d’accés, circulació i estacionament de vehicles a la Zona de Baixes Emissions de Terrassa marca l’àmbit d’aplicació que he esmentat. Tot i això, el projecte tècnic de la ZBE serà revisat com a mínim als tres anys del seu establiment i posteriorment, almenys cada quatre anys, segons l’establert a l’article 10.4 del Reial Decret 1052/2022, amb l’objectiu de verificar el compliment dels seus objectius, i en el seu cas, modificar si s’escau alguns aspectes.
Conversa amb Jaime melus
Al barri de Sant Pere n'hi han carreres on la vorera és molt estreta i dificulta la mobilitat de les persones grans o amb mobilitat reduïda, sobretot els perpendiculars a la carretera de Matadepera, Sal·lari, Fraternitat, Bartrina, etc. Es podria fer igual que s'ha fet al carrer sant valentí del centre.
Els Fons Europeus Next Generation ens han permès millorar l’accessibilitat de 50 voreres i cruïlles de la ciutat, entre les quals hi ha el barri de Sant Pere. Concretament Monturiol cruïlla amb Pla de l'Ametllera i Transversal cruïlla amb Independència (s'inclou jardineria), Pla de l'Ametllera, 25, Rambla de Francesc Macià cruïlla amb el carrer de Pompeu Fabra (s'inclou jardineria), Pompeu Fabra cruïlla amb el carrer de l'Historiador Cardús (s'inclou jardineria) i Historiador Cardús cruïlla amb el carrer de Doctor Ferran.
En aquest sentit, recollim la seva proposta i en la mesura en què pugem disposar dels recursos necessaris valorarem amb el servei i els equips tècnics les necessitats dels carrers que esmentes.
Conversa amb Giuseppe
Buenos días,
Hay 3 áreas de actuación que el ajustamiento / equipo de gobierno, tienen que mejorar notablemente
1- Recogida de residuos selectivos, hay contenedores rotos pendientes de reparaciones, El sistema de recogida con un camión, una persona (antes habían 3 , con relativo epis). El sistema de elevador del camión es palensemente Ineficiente. Me refiero en recogida de los contenedores de Papel y de Plástico.
En la fase de volcado del contenido en el camión, constantemente se “escapan materiales” por la calle, ensuciándola y así permanece por varios días
Que seguimiento se está realizado?
Cual son la actuaciones previstas, para evitar el derrame en la calle de papel y plásticos ?
Entenem que et refereixes als camions de recollida lateral. El cert és que tant els camions com els contenidors estan homologats per aquesta tasca i son els mateixos que en altres ciutats. Per regla general, en la maniobra de buidat no perden residus.
Pel que respecta al fet que hi ha contenidors trencats, els anem reparant i substituint quan registrem una incidència. Recordem que en aquests casos, per notificar una incidència us encoratgem a utilitzar l'app Cuidem Terrassa, que arriba directament al servei i ho pot gestionar més eficaçment.
Conversa amb Giuseppe
2- La ZBE, en Terrassa es evidente ha generado un caos de circulación, especialmente en las horas punta, con las relativas quejas de los vecino (C. Arquímedes y C. Galileu, etc..)
A parte de limitar los accesos de los coches reduciendo las posibilidades de utilizar vehículos particulares, para desmotivar el uso.
Le imposiciones no siempre funcionan, se tiene que analizar la realizad y dar soluciones con alternativas reales
El Plan B, es volver abrir al tráfico la Rambla?
Voldria remarcar que no només és en hores punta, sino pràcticament a qualsevol hora del dia
Com determina la normativa europea, la ZBE és una oportunitat per fer de la nostra ciutat un lloc més amable i saludable per a les persones, més sostenible i amb menys impacte per al canvi climàtic. Aquest 2024 la ZBE de Terrassa entra en funcionament només en casos d'episodis de contaminació per NO2 (cal recordar que en els darrers 8 anys no hi ha hagut cap d’episodi de contaminació per NO2). Serà a partir de l'1 de maig de 2025 quan la seva implantació passarà a ser de forma permanent de dilluns a divendres en dies laborables de 7 a 20h.
Es limita l’accés als vehicles més contaminants amb l'objectiu de protegir l'atmosfera, la salut de les persones i el medi ambient. Restringir els vehicles més contaminants afecta més la població amb rendes més altes, ja que disposen de més unitats de vehicles i presenten un comportament més dependent del vehicle privat. Així ho demostra l'enquesta de mobilitat en dies feiners del 2016, de la qual s’extreu que les llars dels barris amb renda més baixa tenen menys cotxes (fins i tot antics) i fan servir menys el cotxe i la moto que les dels barris amb renda més alta, que tenen més cotxes i fan servir més el cotxe i la moto per desplaçar-se. D’altra banda, l’Ordenança de la ZBE de Terrassa estableix que es poden obtenir autoritzacions temporals els vehicles les persones titulars dels quals acreditin uns ingressos econòmics anuals inferiors a un llindar determinat.
Pel que fa al trànsit dels carrers Galileu i Arquímedes, tenim sobre la taula opcions i alternatives que estem estudiant fent reunions i sessions de treball amb el teixit social i econòmic del barri, per buscar un equilibri entre les parts. Ens hem de poder adaptar a cada moment, i en aquests moments, sabem que els carrers d’Arquimedes i Galileu necessiten actuacions de millora. En aquest sentit, la Rambla pot jugar un paper important, i hem de veure com s’integra tot plegat des del debat ciutadà i amb el màxim consens i equilibri.
Conversa amb Giuseppe
3- Cual ha sido el coste del “Urbanismo Tactico”, para el consistorio?
Parece, que se vuelve a replantear nuevas intervenciones y más costes.
Recordar que el dinero que se utiliza para las actuaciones tiene origen de los impuestos y/o llegan de Next Generation,
No hay gastarlo para hacer “algo”
Hay que gastar BIEN cada euro.
Gracias para poder plantear estos puntos y quedamos a la espera de respuestas/soluciones
Un saludo
El cost de l’urbanisme tàctic de les actuacions de Projectes i Obres dutes a terme amb els Fons Europeus Next Generation 1, (Arquimedes, Galileu, Faraday, Salmeron...) és d'aproximadament 424.000 €. Les referents a la pacificació dels barris de les Arenes i Poblenou és de 228.756 €.
Com tots els projectes que realitzem, aquests els consensuem i els treballem amb els barris on s’estigui plantejant l’actuació. Per això, si detectem que hi ha elements que han de millorar, mirem com poder fer ajustaments i rectificar si cal, i és el que s’està fent amb algunes actuacions tàctiques dels Fons Next Generation. Tots els projectes que realitzem els fem tenint en compte i pensant pels veïns i veïnes, ajustant-nos a les seves necessitats concretes i específiques, treballant per avançar trobant les millors solucions consensuades.
No m’importa assumir que ens hem pogut equivocar en coses, només faltaria, però tot ho fem pensant en el benestar del conjunt de la ciutat i per millorar la qualitat de vida de les persones que hi vivim.
Conversa amb sergio
Hola, me gustaría saber si van hacer algún proyecto en la zona de la plaza Baltasar Ragón, ya que la zona està muy abandonada y le falta vida.
Un saludo.
La carretera de Martorell, en el tram comprès entre la plaça del Doré i l'av Angel Sallent, és de titularitat de la Diputació de Barcelona. Estem treballant amb ells la possibilitat de transformar-la i traspassar-la a l'ajuntament. En aquesta transformació volem abordar la reforma d'aquesta plaça.
Conversa amb santi torras
Señor Alcalde
En la nueva tarifa del agua, las personas que vivan solas o en pareja, salen muy perjudicadas. Una persona sola con un consumo medio de 9 m3/trimestre pagara 40,67€ mientras que en un domicilio de 3 personas que consuman 27 m3/trimestre, pagará casi lo mismo 44€, por persona son 14,67€, lo cuál me parece muy injusto, para más de la mitad de los domicilios de Terrassa.
Porqué en la nueva tarifa del agua los bloques de mayor consumo comercial e industrial no llegan a 1,4 €/m3 mientras a los consumos domésticos se les cobra a 3 €/m3, cuando jerárquicamente deberían ser prioritarios los consumos domésticos, además a los pequeños comercios se les baja la cuota de servicio y a los consumidores domésticos se les sube.
Porqué Terrassa a través de Taigua mantiene la planta de tratamiento de Abrera, que no le pertenece, en vez de comprar el agua en alta, mejor y más barata, a la ATL.
Porqué si o si seguimos siendo zona 2 de transporte .
Muchas gracias
La pregunta de la quota fixa de la nova tarifa ja ha quedat contestat a l'anterior pregunta.
Respecte la planta d'Abrera, aquesta és una qüestió que s'està treballant amb l'Agència Catalana de l’Aigua. La planta la gestionem a través de Taigua, ja que l'Ajuntament disposa d'una concessió per a l'aprofitament de l'aigua del Llobregat que ens dona dret a gestionar aquestes instal·lacions.
Conversa amb santi torras
Señor Alcalde
Disculpe quise preguntar porqué seguimos siendo zona 3 de transporte.
Además quiero hacerle una sugerencia para corregir la grave injusticia con las personas solas y en pareja, domiciliadas en Terrassa, en la nueva tarifa del agua. Así como ahora la cuota de suministro o de consumo se cobrara por persona, le sugiero se modifique la cuota de servicio o fija también por persona. Si ahora Taigua pretende recaudar unos 6 millones de euros de los 91.355 abonados a 5,5 € mensuales, se puede recaudar lo mismo cobrándole a las 200.000 personas habitantes de Terrassa unos 3€ mensuales y de esta manera se corregiría la injusticia con la gente que vive sola o en pareja, que establece la nueva estructura tarifaria.
Pel que fa a la quota fixa, correspon a la garantia del servei i cobreix part de les despeses fixes, per tant no té en consideració el número d'empadronats sinó que s'estableix per a cada escomesa. El mateix passa amb tots els altres subministres, sempre hi ha una part fixa que efectivament té més impacte en els habitatges amb menys persones.
Entenem el que manifesta, però cal dir que aquesta situació ja es produïa amb l'anterior tarifa. La nova estructura tarifària, en canvi, és més justa en la repartició dels costos de consum ja que té en compte les persones que hi ha a l'habitatge. Entre tots hem de fer un ús responsable de l’aigua, i tot i que la factura pot pujar cal tenir en compte que les tarifes no es revisaven des de fa 10 anys, i és necessari que l’empresa pública pugui continuar invertint en millores en la xarxa per evitar pèrdues en les canonades i millora del servei en general.
Señor alcalde
Corrección: La cuota fija o de servicio se puede bajar hasta 2,5 € por persona
Bon dia
Tinc una discapacitat per caminar i haig d'anar amb bastó i es horrible passejar pels carrers plens de caca de coloms i seure als bancs perque haig de descansar també súperbruts de caques . Si us plau , aquest bastó després haig de portar-lo a casa i la meva falta d'habilitat no em permet anat esquivant res. Demano que ens doneu un cop de mà, per disfrutar de la nostra ciutat.
Gràcies
Conversa amb Olga Martínez
Bona tarda!
M, agradaria saber si tenen pensat soterrar la recollida d, escombreries.
Els containers sempre estan bruts, no es netegen, i a sobre molts els has d,obrir amb la mà. Son fonts de virus i bacteris, i més amb l,arribada de la calor.
Aquest mes de gener hem anunciat mesures per millorar la neteja a la ciutat. La nostra intenció és modernitzar l'empresa municipal, per fer-la més eficient i eficaç i que pugui donar resposta a les necessitats reals de la ciutat quant a neteja.
Per això destinem en aquests pressupostos 2 milions d'euros a Eco-Equip per realitzar inversions que millorin el servei de neteja i gestió de residus, com la compra de nous vehicles i contenidors, el reforç de les contractacions temporals i la modernització del servei de Punt verd mòbil, entre altres mesures.
També destinarem una partida de 118.000 euros, que per a la contractació d'una consultora especialitzada per millorar l'organització i els processos interns de gestió, i 164.000 euros per millorar la tecnificació de l'aparell directiu i millorar així la gestió diària de l'empresa municipal. A més, comencem una prova pilot d'atenció telefònica els caps de setmana de 8 a 15 h, i si es comprova que és una mesura efectiva, s'aplicarà de manera indefinida.
Conversa amb Jordi
Tema: Servei Assistent Personal
El 23 de desembre del 2022, el ple municipal de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar per unanimitat de tots els grups polítics, les propostes presentades per impulsar el servei de l'assistent Personal a la ciutadania.
Aquestes propostes van ser presentades per la plataforma Prou Barreres, juntament amb la Síndica de greuges de Terrassa, l’Observatori de drets i socials de Terrassa i la Federació ECOM. Les propostes també comptàven amb el suport d’associacions i entitats de persones amb capacitats diverses.
Es va acordar que ens informarien dels processos per avançar i garantir el dret a l'assistent Personal. Després de més d'un any, encara no hem tingut resposta. Esperem que ens convoquin el més aviat possible.
Grup en defensa del servei de l'Assitent Personal a Terrassa
Hola Jordi,
La figura de l’"Assistent Personal" (AP) és un recurs que contempla la LAPAD, Llei d'Autonomia Personal i Atenció a les Persones amb Dependència (Llei 39/2006 de 14 de desembre)
Durant el 2022 el moviment format per Prou Barreres, l'Observatori de Drets Socials de Terrassa, la Sindicatura Municipal de Greuges i la Federació ECOM, es van reunir en primera instància amb l'alcalde, la regidora de Salut /Capacitats Diverses, el regidor de Drets Socials i en segona instància amb l'equip tècnic de d’aquests serveis. Es volia buscar alternatives i cobertura a les atencions de persones amb manca d'autonomia i necessitats de suport que la pròpia Llei d'Autonomia Personal, contemplava en la figura de l'Assistent Personal (AP) però NO donava.
Després de diverses reunions i l’estudi de propostes es va acordar instar a la Generalitat, que és qui realment té competències en el tema i es van traslladar les necessitats i les propostes de millora detectades per impulsar un servei d'AP a la ciutadania.
Actualment i des de juliol de 2023 hi ha un nou Decret de Generalitat que modifica la Llei. Aquestes modificacions però no donen resposta al manifest plantejat per les entitats, que donava una cobertura en forma, contingut i pressupost més ampli.
La situació segueix sent com el 2022, l’administració local no té competència per regular i desplegar la figura de l’Assistent Personal.
Estem a l’espera de rebre instruccions i notícies de la Generalitat per veure si queda coberta o no la necessitat d’aquesta figura amb la demanda que van fer les entitats fa un parell d’anys.
Conversa amb Jordi
Tema: accessibilitat persones en capacitats diverses
Abans de les eleccions municipals la plataforma Prou barreres va presentar els 4 eixos centrals per millorar l’accessibilitat a la ciutat de Terrassa. Es varen establir reunions amb la majoria de grups polítics que es presentaven a les eleccions, tots ells van estar d'acord en donar suport a aquests 4 eixos, fins i tot amb el compromís de fer-los realitat.
Les quatre propostes presentades són: Elaboració de protocols d’actuació per cada àrea de l’Ajuntament; partida pressupostària per millorar l’accessibilitat; reforçar l’oficina d’accessibilitat; i crear un equip de ” supervisió ” de l’accessibilitat universal.
Prou barreres demanem que comencem a treballar a nivell transversal, per desenvolupar aquests 4 eixos i posar-los en pràctica.
Recordem que s'acaba d'aprovar el nou Codi d'accessibilitat de Catalunya, una eina que hem de cumplir si realment volem una Terrassa inclusiva.
Jordi, en relació a l'elaboració de protocols d'actuació per cada àrea de l'Ajuntament et recordem que els protocols es van treballar en el marc de la comissió d'accessibilitat l'any 2022 i va mancar la validació definitiva per part de les entitats. En tot cas, reprenem els treballs fets i posem fil a l'agulla de nou en el marc de la comissió d'accessibilitat.
Pel que fa a la 2a proposta dir-te que els recursos per a la millora de l'accessibilitat en el pressupost municipal per al 2024 han augmentat considerablement respecte anys anteriors.
En primer lloc, per primera vegada, obrim una línia de subvencions d'ajuts per l'execució d'obres d'accessibilitat a establiments comercials, locals d'entitats i habitatge per un valor de 250.000 euros.
També, per primera vegada, hi ha una partida específica en el pressupost d'inversions per fer nous parcs infantils inclusius dotada de 300.000 euros. També hi ha una partida pressupostària per fer inclusives diverses places dels districtes (245.000 euros). I finalment, dins la partida de millora i manteniment de l’espai públic s’inclouen l'arranjament de voreres, cruïlles i asfaltat per millorar l'accessibilitat.
D'altra banda, cal recordar que les obres finançades amb els fons europeus (next2) són totes per millorar l'accessibilitat a la ciutat.
Finalment, pel que fa als darrers punts, la nostra prioritat és reforçar l'Oficina i, en aquest sentit, informar-te que hem fet un procés d'estabilització del personal de capacitats diverses i accessibilitat (3 persones) i unificació dels dos serveis per una millor coordinació.
Restem a la teva disposició per qualsevol dubte, aclariment o suggeriment que consideris pertinent.
Conversa amb santi torras
Buenas
Quería disculparme por mi error en los cálculos, lo cual no quita la mayor que es la injusticia proporcional para las personas solas y en pareja.
Poniendo contador, con las nuevas tarifas, el importe de una factura de 9 m3/trimestre para una persona es de 40,67 €, y de 63,37 € para 27 m3/trimestre con tres personas. De manera que por persona le sale a 21,12 €/m3, y esto significa una diferencia de 192% o sea casi el doble que pagaran esas 20 mil personas solas y otro tanto las 25 mil que viven en pareja.
Mantengo mi sugerencia que para hacer más justa la tarifa y poner la cuota de servicio igual para todas las personas empadronadas, esta podría ser de 2,5 €/mes y se recaudaría la misma cantidad que han presupuestado con el 5,5 € por domicilio.
Muchas gracias
Li agraïm el suggeriment. L'estudiarem en el marc del grup de treball de seguiment de les noves tarifes que hem acordat amb l'OAT.
Que piensa hacer para que Terrassa sea más limpia de las heces de perros y palomas?.
Cuando va a parar de experimentar volvernos locos conducir por las calles del centro?
Conversa amb Josep Guinot i Mauchan
La meva principal preocupació es centra en la gent gran en general i en les persones amb alguna minusvalidesa.
Circular en cadira de rodes eléctrica per Terrassa, apart de les barreres arquitectòniques, i ha l'estat de voreres, voravies, pasos de vianants, etc.
Un exemple: El dia 20 de gener circulant per la carretera de Rellinars ens trobem davant una obra, que porta molts mesos dificultant quan no interrompent, la circulació amb la cadira de rodes. Escric a l'ajuntament : [email protected] que ens diu:
Hem rebut el seu avís de 20-01-2024 en relació a Calçada - Varis i ha quedat registrat amb el número 214808. Rebrà informació en relació a les accions que duguem a terme i, en tot cas, podrà consultar en qualsevol moment l'estat de la petició utilitzant el número d'incidència i el codi de verificació 164243 a Cuidem Terrassa . )
Pero el dia 26 de gener em diuen que presenti una instància al registre de l'ajuntament... MONT BONA SOLUCIÓ.
Hola, Josep. L’informo que aquest cas ja està en mans del servei de Llicències perquè puguin avaluar a fons el cas concret.
Vostè planteja diverses qüestions, que responem breument i per ordre:
Sobre barreres arquitectòniques: el Programa de Govern 2023-2027 recull nombrosos objectius amb la finalitat d'apropar-nos progressivament al gran objectiu de ser una ciutat 100% accessible. Ho trobarà a l'apartat 1, "Impulsar un model urbà que aposti per un espai públic digne i de qualitat i que avanci cap una Terrassa verda, sostenible, cívica, cohesionada, resilient i accessible, posant les persones al centre de totes les actuacions".
A l'apartat 1.4 hi trobarà les principals actuacions:
- Execució del Pla d'accessibilitat de l'espai públic.
- Execució del Pla d'accessibilitat d'equipaments.
- Execució del Pla d'accessibilitat de transport.
- Reforçar l'Oficina d'Accessibilitat.
- Itineraris accessibles a l'Anella Verda.
- Continuar treballant amb altres administracicons i entitats el grau d'accessibilitat de les seves instal·lacions i serveis: RENFE, FGC, Mútua Terrassa, CST...
- Avançar en el grau d'accessibilitat del programa "Turisme accessible per a tothom" a Terrassa.
- Formació i sensibilització per garantir l'accessibilitat universal a la ciutat.
- Millora de l'accessibilitat i inclusivitat de les àrees de joc infantil (Pla de millora de l'accessibilitat i inclusivitat de les àrees de joc infantil).
- Línia de subvencions per a accessibilitat dirigides a comerços, locals d'entitats i habitatge, dintre del Pla Estratègic d’Inversions.
Conversa amb Josep Guinot i Mauchan
Comprenc que el senyor alcalde hagi de fer promoció del seu partit (que no és un partit... només una colla d'interessos poc generals, segons crec.) i que utilitzi les xarxes per enviarnos fotografies dels llocs on acudeix o de amb qui es retrata, esperant els comentaris dels seus amics.
Bé... en té tot el dret, però a mi em sembla sobrer el seu interés en fer de cronista de la ciutat i d'aparèixer a Facebook com si ell fos Terrassa. Li he dit, per privat i per les xarxes que em semblaria millor que fossin els regidors de cada àrea els que aparegueren en els events de que es tractés, però ell, "a la seva" que això sembla que dona vots...
Jo no entro en la seva pàgina de Facebook, però quan es publica un post d'aquests entra en la pàgina general i ens ho hem d'empassar vulguem o no. Es podria bloquejar, però no es una opció que m'agradi ja que hi ha un petit tant per cent del que penja el senyor alcalde que m'interessa a mi com a qualsevol ciutadà de Terrassa.
Sobre xarxes socials i acció política: les opinions expressades, que formen part del debat públic i ciutadà, no tenen relació amb la temàtica de l'Audiència Pública.
Conversa amb cayetano
Sr. Alcalde el asfalto de las calles de la ciudad en general están sobradamente deterioradas y no se ve intervención ninguna, concretamente en el barrio de Torre-sana hay algunas calles que dan pena agujeros, baches, asfalto rajado etc, etc. Quisiera saber si en éste mandato vamos a tener suerte de que se asalten las calles??.
Muchas gracias de antemano.
L’asfaltat és una de les prioritats d’aquest nou mandat, però no només això, sinó tot el que tingui a veure amb espai públic.
Concretament, en els pressupostos per manteniment de l’espai públic i, entre ells asfaltat, hem establert els recursos que es destinen amb una totalitat al voltant de 10’5 M€.
Per tant, sí que podem dir que hi ha recursos previstos per asfaltat i que s’aniran desenvolupant amb actuacions en diferents àmbits de la ciutat, prioritzant, en primer lloc , aquells espais on està en més mal estat.
Conversa amb Jaume Roca
A la reunió de veïns dels carrers Arquímedes i Galileu amb la regidora Melgares de fa dos anys, es va explicar que es donaria resposta al trànsit de pas en aquest carrers, que els col·lapsa sovint, així com mesures per reduir la contamicació com la ZBE. Quina és la proposta de l’ajuntament per restringir el trànsit de pas? Quines actuacions estan previstes per reduir la contaminació a la ciutat i, especialment, al centre de la ciutat i carrers més afectats per excés de trànsit?
La Zona de Baixes Emissions és una oportunitat per fer de la nostra ciutat un lloc més amable i saludable per a les persones, més sostenible i amb menys impacte per al canvi climàtic: concretament es limita l’accés als vehicles més contaminants amb l'objectiu de protegir l'atmosfera, la salut de les persones i el medi ambient.
L’àmbit de la ZBE inclou els carrers dintre de l’àrea delimitada pel passeig del Vint-i-dos de Juliol, el parc de Vallparadís, la carretera de Montcada, la carretera de Martorell, el carrer de Faraday i el carrer de Josep Trueta. Aquest 2024 la ZBE de Terrassa entra en funcionament només en casos d'episodis de contaminació per NO2 (cal recordar que en els darrers 8 anys no hi ha hagut cap d’episodi de contaminació per NO2). Serà a partir de l'1 de maig de 2025 quan la seva implantació passarà a ser de forma permanent de dilluns a divendres en dies laborables de 7 a 20h.
Pel que respecta als carrers d’Arquimedes i Galileu, som conscients que necessiten actuacions de millora, i per això tenim sobre la taula opcions i alternatives que estem estudiant fent reunions i sessions de treball amb el teixit social i econòmic del barri, per buscar un equilibri entre les parts.
Conversa amb Elvira Rodriguez
Quisiera pedir que por favor, cambiarán las bombillas de color amarillo, por luz blanca
La luz blanca la pido porque tengo muy baja visión y cuando se va la luz del día ya no puedo salir porque las luces son muy débiles
L'enllumenat públic de Terrassa té instal·lada llum blanca, de 3000K de temperatura de color, que és blanc càlid. L'any 2019 i 2020 es va canviar tot l'enllumenat de la ciutat de làmpades de vapor de sodi, que feien llum taronja, a llum de led color blanc càlid.
S'ha escollit aquest color perquè afavoreix la conciliació del son, més que la llum blanca freda, que augmenta l'activitat. Per altra banda, els nivells d'il·luminació a la ciutat compleixen la normativa actual, i són adequats per desenvolupar l'activitat nocturna. El canvi a llum blanca freda, en un principi, no estaria previst.
Conversa amb Mireia
De la mateixa manera que alguns altres usuaris de la plataforma, vull demanar una solució per fluiditzar el trànsit al C/Arquímedes i, sobretot, C/Galileu. Des de la modificació del semàfor del C/Galileu a Plaça del progrés (cantonada C/Doctor Salvà), que ara es posa en vermell i abans era taronja intermitent, el trànsit és insuportable. Més temps d’estada de cotxes, més cotxes i parar i engegar genera més contaminació, contrari al que hauríem de pretendre. Opcions:
1. Tornar a modificar el semàfor a taronja intermitent en el pas de vianants.
2. Reduir en 5 segons el temps que està en vermell el semàfor peatonal i, a la vegada, augmentar en 5 segons el temps que està verd el semàfor anterior, just en arribar a la plaça del progrés.
3. En el semàfor peatonal (cantonada doctor Salvà), posar un dispositiu o un botó de manera que nomēs es posi vermell quan el pulsi un peató que vol traspassar. Però, a més a més, que no es posi vermell abans d’haver passat 1 minut…(continua)
Hola Mireia, a continuació es comenten cadascuna de les opcions plantejades:
Tornar a modificar el semàfor a taronja intermitent en el pas de vianants.
És una mesura que es va prendre per tal de prioritzant la seguretat del vianant. Amb l'anterior programació, el vianant passava el carrer amb un verd, mentre que el vehicles tenien un àmbar intermitent. Aquesta situació generava recurrents queixes dels vianants perquè els vehicles no respectaven la prioritat de pas. Ara els vianants passen en verd amb total seguretat mentre el vehicles tenen vermell.
Reduir en 5 segons el temps que està en vermell el semàfor peatonal i, a la vegada, augmentar en 5 segons el temps que està verd el semàfor anterior, just en arribar a la plaça del progrés.
Tenim queixes de les persones grans en que si reduïm el temps de verd no els hi dona temps a passar. El temps actual es considera equilibrat entre els temps que necessita un vianants, el temps de verd al vehicle.
En el semàfor peatonal (cantonada doctor Salvà), posar un dispositiu o un botó de manera que nomēs es posi vermell quan el pulsi un peató que vol traspassar. Però, a més a més, que no es posi vermell abans d’haver passat 1 minut.
Els semàfors amb polsador, genera desincronismes entre les cruïlles adjacents, i empitjora les condicions de fluïdesa del trànsit.
Conversa amb Mireia
(Continuació)… que no es posi en vermell abans d’haver passar 1 minut des de l’última vegada que es va posar en vermell (per si apreten el botó dues o més vegades seguides.
4- Augmentar el temps que estan en verd els semàfors del C/ Galileu a plaça progrés i següents
5- Cronometrar bé tots els semàfors del C/ Galileu. Si ara cal anar a 30 km/h i ets el 4t cotxe que passes quan el semàfor de la plaça del progrés es posa en verd, quan arribes al semàfor de l’altura de la cambra de comerç, el semàfor se t’ha posat en vermell. I hem de tornar a aturar-nos. Si es modifica aquest semàfor, lògicament s’ha de modificar els relacionats amb aquest, és a dir, semàfors Antoninus Pius amb Arquīmedes i amb Rambla
Hola Mireia, a continuació es comenten cadascuna de les opcions plantejades:
Augmentar el temps que estan en verd els semàfors del C/ Galileu a plaça progrés i següents.
Si s'augmenta el temps de verd de Galileu, comporta reduir el temps dels vehicles que surten per plaça de progrés, i el risc de que la cua arribi a Arquímedes amb el conseqüent col·lapse de tota la zona.
Cronometrar bé tots els semàfors del C/ Galileu. Si ara cal anar a 30 km/h i ets el 4t cotxe que passes quan el semàfor de la plaça del progrés es posa en verd, quan arribes al semàfor de l’altura de la cambra de comerç, el semàfor se t’ha posat en vermell. I hem de tornar a aturar-nos. Si es modifica aquest semàfor, lògicament s’ha de modificar els relacionats amb aquest, és a dir, semàfors Antoninus Pius amb Arquīmedes i amb Rambla.
La programació i els temps actuals dels semàfors d'aquests carrers és la resultant de recurrents programacions i ajustos, fins a trobar la solució actual que es considera la més equilibrada per la mobilitat de la zona. Encara que els semàfors estiguin ben programats, la seva eficiència acaba estant limitada, per la complexitat de la zona, amb moltes operacions d'estacionaments, retencions etc.
La situació es que totes aquestes interrupcions fan que els vehicles no puguin aprofitar completament els temps de verd del semàfors.
En qualsevol cas farem una avanç de la revisió periòdica de la programació del semàfors d'aquesta zona per si es detecta quelcom i per si podem fer alguna millora.
Conversa amb Mireia
No estic d’acord en les modificacions peatonals que s’han fet en els C/Arquímedes i C/Galileu. Visc a aquest barri però al migdia tinc poc temps per dinar i, en lloc d’aparcar el cotxe al meu pàrquing, em va millor fer-ho al parquímetre. Es va dir que s’augmentarien en més de 2000 places d’aparcament a Terrassa, però en aquesta zona s’han reduït dràsticament. Si trobo aparcament i tens un cotxe mitjà de vegades costa molt maniobrar per entrar a l’aparcament per causa dels pals que s’hi van posar. En canvi, quan surto caminant cap aquests carrers, hi ha espai més que de sobres per caminar, massa des del meu punt de vista.
També, l’accés al comerç del centre és molt difícil per la reducció de l’aparcament, el transport públic és molt car i quasi qualsevol cosa que es compra pesa molt de manera que és millor arribar-t’hi amb cotxe, els pàrquings són molt cars a més a més. És un problema.
Voldria saber si es realitzarà alguna modificació al respecte.
L'estacionament regulat en zona blava és un instrument que s'utilitza a totes les ciutats per donar rotació als vehicles que s'hi estacionen i així facilitar que s'hi pugui estacionar un vehicle de curta estada, per aquest motiu està limitat a un màxim de 2 hores. Quan l'estada es preveu superior a aquesta durada, l'estacionament s'ha de realitzar als aparcaments soterrats, fora de l'espai públic, on no hi ha una limitació horària.
El transport públic té un cost d'aproximadament 0,3 €/trajecte amb la bonificació actual de la targeta T-25 i pels col·lectius més sensibles, com els menors de 16 anys o els majors de 65 hi ha altres targetes amb les que poden desplaçar-se gratuïtament de forma il·limitada per tota la ciutat.
Enguany s'ha iniciat la redacció del Nou Pla de Mobilitat, que s'ha d'orientar a potenciar els desplaçaments actius, com l'anar a peu o en bicicleta i la utilització del transport públic: serà en el marc d'aquesta revisió del Pla de Mobilitat vigent on s'abordaran les mesures a implementar per encaminar la ciutat a ser més eficient i sostenible en els desplaçaments de la ciutadania i de les mercaderies.
Pots consultar el Pla de Mobilitat vigent i els vídeos divulgatius a la pàgina web de l'Ajuntament:
https://www.terrassa.cat/plamobilitat
També vull aprofitar per donar les gràcies a tot l’ajuntament pel tracte que em doneu quan contacto amb vostès per fer consultes, crítiques o demano la col.laboració en algun aspecte de la ciutat. Sempre he rebut resposta en tot i han actuat i col.laborat en tot, cosa que no puc dir, per experiència, de cap altre ajuntament amb qui he contactat. A més a més, també oferiu un tracte exquisit. Moltes gràcies.
Conversa amb Mireia
També voldria demanar una solució per fluiditzar la rambleta del pare alegre en hores punta, sobretot a primera hora del matí, a partir de les 7h, sortint de Terrassa. Se’m va anunciar que les obres de la B-40 finalitzarien a l’octubre passat i, desconec si s’han acabat, però continua havent-hi molt embús just a l’entrada de la C-58/C-16, perquè entren molts cotxes a la rambleta des de la cruïlla anterior.
També, proposo que l’últim semàfor de la rambleta (davant hotel don Cándido), es posi verd uns 3-5 segons abans que quan es posa verd el semàfor anterior, per començar a treure cotxes abans i no quedar aturat novament en l’últim semàfor un cop s’ha posat verd el penúltim. I que el verd de l’últim semàfor tingui la mateixa duració que ara més aquests 3-5 segons. Lògicament, la modificació s’hauria de coordinar amb el semàfor transversal del c/Navas de Tolosa, que desemboca a la rambleta. S’hauria de posar verd 3-5 segons abans per tal de no perdre fluidesa ni temps de verd.
Agraïm que ens hagi fet arribar aquesta incidència/proposta perquè hem detectat un error en el sincronisme de la cruïlla de Rambleta amb Navas de Tolosa. Farem la correcció per tal garantir la fluïdesa del trànsit en aquestes 4 interseccions.
Carregant els comentaris ...