Audiència pública de Serveis Territorials, Seguretat, Urbanisme i Sostenibilitat
Dimarts 1 de desembre a les 18:30 h
Audiència pública de Serveis Territorials, Seguretat, Urbanisme i Sostenibilitat
Mobilitat, Trànsit I Transports, Neteja Viària, Recollida I Tractament De Residus, Habitatge I Rehabilitació, Accessibilitat, Manteniment Urbà, Parcs I Jardins, Obres Públiques, Via Pública, Seguretat I Protecció Civil, Servei Públic Abastament D’aigua, Arquitectura I Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat I Energia
Com pots participar a l'audiència?
Fes una pregunta per escrit fins 24 h abans de l'inici de l'audiència
Fes una pregunta en directe (inscripcions fins 24 h abans de l'inici de l'audiència)
Participa en el torn obert de preguntes de la sessió a través dels comentaris.
Fes una pregunta durant els 7 dies posteriors a la realització de l’audiència
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Carme
Respecte la substitució de la flota de cotxes de combustió de l’ajuntament per vehicles elèctrics que hi ha prevista, es farà tota de cop o els cotxes s’aniran canviant a mida que es vagi necessitant renovar-los? Donat que el més respectuós amb el medi ambient és primer de tot reduir i a continuació reutilitzar no em queda clar com es farà aquesta transició. D’una altra banda, caldria tenir en compte dades com que la fabricació d’un vehicle elèctric és de moment un procés que emet força CO2 i que la bateria té una vida útil d’uns anys i després es converteix en un residu contaminant que no sé si es pot reciclar.
Hola Carme, gràcies per la teva pregunta.
L’Ajuntament de Terrassa està treballant en la realització d'un Pla de Desplaçament d'Empresa (PDE) que ha de permetre estudiar, i minimitzar la mobilitat generada a l'Ajuntament, tant de treballadors, com usuaries i externs, i apostant per una mobilitat activa, ja sigui en transport public o servei de vehicles compartits. Tant el Pla de Desplaçament d'Empresa (PDE), com el Pla Estratègic del Vehicle Elèctric (PEVE), com el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), així com el Pla de Millora de Qualitat de l'Aire (PMQA), el Pla de Reducció de Soroll (PRS) i el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i Clima (PAESC) van alineats en aquest sentit.
Per altra banda, dir que els vehicles, en general, igual que qualsevol altre bé de consum, genera emissions de CO2 que cal anar reduint. Un vehicle elèctric, respecte un de combustió té només alguns elements diferents, i de fet, té menys elements mecànics que generin CO2 en la seva fabricació. Tal i com dius, la bateria és actualment l'objecte a millorar, especialment per qüestions mediambientals, i només serà possible reduir el seu impacte ambiental quan es millori tècnicamentgràcies a invercions en I+D. Cal empènyer per millorar-ne l'eficiència i l'impacte. Tot i que actualment es reciclen i reutilitzen, arriba un moment en què ja no es pot reutilitzar més, i és aleshores quan cal tancar el seu cicle de vida.
Lluïsa Melgares Aguirre
Tinenta d'Alcalde de Territori i Sostenibilitat
Carregant els comentaris ...