Audiencia pública de Servicios Territoriales, Seguridad, Urbanismo y Sostenibilidad
Martes 1 de diciembre a las 18:30 h
Audiencia pública de Servicios Territoriales, Seguridad, Urbanismo y Sostenibilidad
Movilidad, Tráfico y Transportes, Limpieza Viaria, Recogida Y Tratamiento De Residuos, Vivienda Y Rehabilitación, Accesibilidad, Mantenimiento Urbano, Parques Y Jardines, Obras Públicas, Vía Pública, Seguridad Y Protección Civil, Servicio Público Abastecimiento De agua, Arquitectura Y Urbanismo, medio Ambiente y Sostenibilidad y Energía
¿Cómo puedes participar en la audiencia?
Haz una pregunta por escrito hasta 24 horas antes del inicio de la audiencia
Haz una pregunta en directo (inscripciones hasta 24 horas antes del inicio de la audiencia)
Participa en el turno de preguntas de la sesión a través de los comentarios.
Haz una pregunta durante los 7 días posteriores a la realización de la audiencia
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Detalles del comentario
Estás viendo un solo comentario
Ver todos los comentarios
Conversación con Carme
Respecte la substitució de la flota de cotxes de combustió de l’ajuntament per vehicles elèctrics que hi ha prevista, es farà tota de cop o els cotxes s’aniran canviant a mida que es vagi necessitant renovar-los? Donat que el més respectuós amb el medi ambient és primer de tot reduir i a continuació reutilitzar no em queda clar com es farà aquesta transició. D’una altra banda, caldria tenir en compte dades com que la fabricació d’un vehicle elèctric és de moment un procés que emet força CO2 i que la bateria té una vida útil d’uns anys i després es converteix en un residu contaminant que no sé si es pot reciclar.
Hola Carme, gràcies per la teva pregunta.
L’Ajuntament de Terrassa està treballant en la realització d'un Pla de Desplaçament d'Empresa (PDE) que ha de permetre estudiar, i minimitzar la mobilitat generada a l'Ajuntament, tant de treballadors, com usuaries i externs, i apostant per una mobilitat activa, ja sigui en transport public o servei de vehicles compartits. Tant el Pla de Desplaçament d'Empresa (PDE), com el Pla Estratègic del Vehicle Elèctric (PEVE), com el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), així com el Pla de Millora de Qualitat de l'Aire (PMQA), el Pla de Reducció de Soroll (PRS) i el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i Clima (PAESC) van alineats en aquest sentit.
Per altra banda, dir que els vehicles, en general, igual que qualsevol altre bé de consum, genera emissions de CO2 que cal anar reduint. Un vehicle elèctric, respecte un de combustió té només alguns elements diferents, i de fet, té menys elements mecànics que generin CO2 en la seva fabricació. Tal i com dius, la bateria és actualment l'objecte a millorar, especialment per qüestions mediambientals, i només serà possible reduir el seu impacte ambiental quan es millori tècnicamentgràcies a invercions en I+D. Cal empènyer per millorar-ne l'eficiència i l'impacte. Tot i que actualment es reciclen i reutilitzen, arriba un moment en què ja no es pot reutilitzar més, i és aleshores quan cal tancar el seu cicle de vida.
Lluïsa Melgares Aguirre
Tinenta d'Alcalde de Territori i Sostenibilitat
Cargando los comentarios ...