Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal Participa a Terrassa
Logo oficial de Participa a Terrassa
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Òrgans
  • Participació en normativa
  • Calendari
  • Ajuda

Ordenança de mobilitat

Consulta pública prèvia a la modificació de l'ordenança

Fase 2 de 2
Retorn 11/12/2021 - 31/01/2022
Veure les fases Text de l'ordenança
  • Informació
  • Aportacions Ciutadanes
  • Retorn

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Participació en normativa

D’acord amb allò establert a l’article 133 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’ordenança, es duu a terme una consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament de Terrassa, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels ciutadans i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i sobre:

  • Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
  • La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
  • Els objectius de la norma.
  • Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores


En compliment d’allò esmentat, el marc en el que es planteja la nova norma és el següent:

Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa

Les ordenances municipals (OO.MM.) que regulen aspectes de mobilitat de Terrassa són una compilació de normes que, en l’actualitat, generalment són recordatoris de la normativa de rang superior i que, que alhora es veuen ampliades per a cobrir supòsits concrets detectats als municipis.

El dia 11 de gener de 2021 es va aprovar definitivament l’Ordenança de Mobilitat, que era una actualització i fusió de les antigues Ordenances següents:

a) L’Ordenança municipal reguladora de la parada, estacionament i la retirada de vehicles i de béns mobles de la via pública, publicada al BOP en data 25 de desembre de 1991.

b) L’Ordenança municipal reguladora de la circulació de persones i vehicles en la via urbana, publicada al BOP el 28 de gener de 1997 i, la seva modificació publicada en data 22 de juny de 2010.

La disposició transitòria segona de l'Ordenança estableix un termini d’1 any per fer efectiva la prohibició de l’estacionament en voreres a les motocicletes i ciclomotors a la vorera, regulada al punt 1 de l’article 57.

La iniciativa regulatòria pretén modificar aquesta disposició transitòria per allargar-la fins l'any 2024, per tal d'adaptar aquesta obligatorietat al moment en què la ciutat ja disposi de la Zona de Baixes Emissions (que serà d'obligat compliment l'any 2023 segons la Llei 7/2021, de Canvi Climàtic) i el nou context de la ciutat per l'aprovació del nou Pla de Mobilitat pels propers 6 anys.


Necessitat i oportunitat de la seva aprovació

El 25 de maig del 2017 l’ajuntament va aprovar definitivament el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-2021, instrument que defineix les actuacions per garantir l’accessibilitat i la

mobilitat de les persones de la ciutat amb un horitzó de com a mínim 6 anys, establint 96 accions orientades a incrementar la salut i la qualitat de vida, la integració social, la seguretat en els desplaçaments i la competitivitat del sistema productiu, establint unes pautes de mobilitat més sostenibles.

El Pla proposa la identificació d’una Zona de Baixes Emissions (ZBE) al centre de la ciutat, on es concentren les emissions de contaminants derivats del trànsit, i es proposa implementar-hi mesures graduals per reduir l’ús del vehicle privat en aquest àmbit alhora que s’implementen millores en altres mitjans de transport. En aquest sentit la nova ordenança ha de regular quines condicions de circulació i estacionament es podran implementar en aquesta zona de baixes emissions, així com en d’altres espais de la ciutat que per motius ambientals o de seguretat requereixin d’una regulació especial puntual o temporal.

La implementació de la ZBE, prevista al 2023, i l'aprovació del proper Pla de Mobilitat de 6 anys que doni continuïtat al vigent (2016-2021), fa que sigui oportú allargar la disposició transitòria fins l'any 2024.


Objectius de la norma

Modificar l'Ordenança vigent en la seva disposició transitòria segona.


Possibles solucions alternatives reguladores o no reguladores

L’opció de no fer aquesta modificació de l'Ordenança ha estat descartada atès que, d’acord amb l’article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, el municipi és competent en matèria de mobilitat sostenible, i l’article 26.1 de la referida llei estableix l’obligatorietat de que tots els municipis, per sí o associats, prestin els serveis relatius al medi ambient urbà.


Documents relacionats

Resolució pdf 300 KB

Resolució
Descarregar fitxer

Acord d'aprovació inicial pdf 100 KB

Per part del Ple de l'Ajuntament de Terrassa el dia 25 de febrer de 2022
Descarregar fitxer

Aportacions Ciutadanes Veure tots (4)

Refer carrers de canvi de sentit que afecten els veïns de Centre-Cementiri Vell
Avatar: Rosa P.A. Rosa P.A.
Els veïns de la zona del carrer Serrano, Viveret, Aurora, Topete, Sant Quirze i Cementiri Vell.
...
  • Creat el
    10/12/2021
  • bullhorn 0
  • Número de comentaris: 0
Veure aportació Refer carrers de canvi de sentit que afecten els veïns de Centre-Cementiri Vell
No a la moratòria
Avatar: Participant eliminada
Penso que és un error ampliar la moratòria perquè les motos puguin seguir aparcant a sobre de les...
  • Creat el
    29/11/2021
  • bullhorn 0
  • Número de comentaris: 2
Veure aportació No a la moratòria
Compartir cotxe
Avatar: Gerard Gerard
S'hauria de tenir en compte que en cas de compartir cotxe per anar a treballar (o similars) si un...
  • Creat el
    10/12/2021
  • bullhorn 0
  • Número de comentaris: 0
Veure aportació Compartir cotxe
Zones restringides al trànsit rodat
Avatar: Toni Toni
Amb l'aplicació dels nous canvis de sentit, tancament de carrers per fer-los semipeatonals i...
  • Creat el
    10/12/2021
  • bullhorn 0
  • Número de comentaris: 0
Veure aportació Zones restringides al trànsit rodat
Veure tots (4)
Qui participa A tota la ciutadania
Àrea d'organització Servei de Mobilitat, trànsit i transports
Grup promotor Ajuntament de Terrassa
Data d'inici 16 de Novembre de 2021
Data de finalització 31 de Gener de 2022
Referència: TRS-PART-2021-11-236

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.terrassa.cat/processes/cp-ordenanca-mobilitat-2021/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.terrassa.cat/processes/cp-ordenanca-mobilitat-2021/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

5

Participants

8

Seguidores

2

Comentaris

4

Propostes

Mètriques

Mostra totes les mètriques
Participa a Terrassa
  • Bústia de suggeriments
  • Reglament de Participació Ciutadana
  • Accessibilitat
  • Preguntes freqüents
  • Normes i condicions
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa a Terrassa a Twitter Twitter
  • Participa a Terrassa a Facebook Facebook
  • Participa a Terrassa a GitHub GitHub
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

facebook Inicia sessió amb Facebook
twitter Inicia sessió amb Twitter
google Inicia sessió amb Google
O

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?