Modificació del Reglament del servei de taxi
Consulta prèvia a l'elaboració de normativa
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
D’acord amb allò establert a l’article 133 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’ordenança, es duu a terme una consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament de Terrassa, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels ciutadans i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
En compliment d’allò esmentat, el marc en el que es planteja la nova norma és el següent:
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El Reglament estableix les normes que han de regir la prestació del servei DEL TAXI, entre les persones usuàries, l’Ajuntament i l’ens que presta el servei. El Reglament vigent data de 1980 i ha quedat obsolet i cal adaptar-lo a la Llei catalana 19/2003, de 4 de juliol, del Taxi.
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
La iniciativa sorgeix de la necessitat d’actualitzar el Reglament vigent, que data de 1980, per introduir canvis relatius a:
- Adaptació a la Llei catalana 19/2003, de 4 de juliol, del Taxi.
- Obligatorietats d’etiquetatge ambiental a l’hora de renovar els vehicles que presten el servei, modificant l'Article 6 del mateix per limitar l'autorització de vehicles per prestació del servei a
- aquells que disposin d'etiqueta ambiental de la DGT tipus ECO i ZERO.
- Autoritzar la sessió de llicències per permetre les transmissions amb operacions econòmiques o d'altre tipus dels seus titulars
- Possibilitar l'establiment de tarifes de preu tancat, tal i com va aprovar l'AMB
Objectius de la norma
L’objectiu del Reglament és establir les normes que han de regir la prestació del servei, tant per part del titular (l’Ajuntament), com de les persones usuàries com de l’ens que presta el servei.
Possibles solucions alternatives reguladores o no reguladores
L’opció de no regular aquesta qüestió ha estat descartada atès que, d’acord amb l’article 25.2. g) del Text Refós de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, el municipi té competències pròpies en el transport públic de viatgers i l’article 26.1.d de la referida llei estableix l’obligatorietat de que tots els municipis de població superior a 50.000 habitants, prestin aquest servei.
Aportacions Ciutadanes Veure totes les propostes (2)
Entenem que aquest preu tancat...
Compartir: