Reserves d'aparcament en promocions d'habitatge protegit de lloguer
Consulta prèvia a la modificació puntual del POUM relativa a la regulació de les reserves mínimes d'aparcament en les zones d'habitatge protegit i sistema d'allotjament dotacional
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
D’acord amb allò establert a l’article 133 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’ordenança, es duu a terme una consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament de Terrassa, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels ciutadans i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
En compliment d’allò esmentat, el marc en el que es planteja la nova norma és el següent:
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
- Inadequació de les reserves mínimes d’aparcament previstes pel POUM de Terrassa per a qualsevol tipus d’habitatge respecte les necessitats dels col·lectius a qui van adreçades les promocions d’allotjament dotacional i d’habitatge protegit de lloguer (gent gran, joves en edat d’emancipació, etc.)
- Inviabilitat econòmica que generen aquestes reserves mínimes d’aparcament en el cas de promocions d’habitatge protegit de lloguer i allotjament dotacional.
- Conseqüències ambientals i en la mobilitat que genera una oferta d’aparcament superior a la necessària, atès que pot incentivar l’ús del vehicle privat motoritzat.
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
Ajustar les reserves d’aparcament a les necessitats de les persones destinatàries d’aquest tipus d’habitatges (gent gran, joves amb necessitats d’emancipació, famílies excloses del mercat lliure, etc.) incideix en la viabilitat d’aquestes d’actuacions i permet a l’Administració local iniciar la promoció d’allotjaments dotacionals i habitatges protegits de lloguer. La Modificació de POUM que es planteja és per tant una acció necessària per tal de garantir el dret a l’habitatge.
La millora ambiental que comporta tant la reducció de l’ús del vehicle privat motoritzat com la construcció d’unes plantes d’aparcament sobredimensionades en relació a les necessitats justifiquen també la conveniència de la Modificació de POUM que es proposa.
Objectius de la norma
- Ajustar les reserves mínimes d’aparcament en edificis d’allotjament dotacional i d’habitatge protegit de lloguer a les necessitats dels seus usuaris.
- Fer viables les promocions d’aquest tipus d’habitatges socials per permetre la seva execució ja sigui d’iniciativa pública o mitjançant col·laboració público-privada.
- Reduir les emissions derivades de la mobilitat amb vehicle motoritzat i de la construcció de plantes d’aparcament innecessàries.
Possibles solucions alternatives reguladores o no reguladores
Per ajustar les reserves d’aparcament mínimes del POUM a les necessitats reals dels col·lectius a qui s’adrecen aquest tipus d’habitatge només es planteja l’alternativa de modificar la normativa del Pla d’ordenació urbanística. En tot cas les possibles solucions alternatives es podrien plantejar en relació a com es concreta aquesta modificació: declarant innecessària una reserva mínima d’aparcament en aquests casos, fixant un mínim de places per habitatge molt més baix del que estableix el POUM de manera general, o plantejant exempcions respecte les reserves d’aparcament en funció de la forma i dimensió del projecte.
Compartir: