Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Terrassa
Consulta prèvia a la modificació de normativa
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
D’acord amb allò establert a l’article 133 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte d’ordenança, es duu a terme una consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament de Terrassa, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels ciutadans i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i sobre:
- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
- La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
- Els objectius de la norma.
- Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
En compliment d’allò esmentat, el marc en el que es planteja la nova norma és el següent:
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
En aquests anys d’aplicació de l’ordenança aprovada s’ha constatat que és molt amplia i supera l’àmbit que estableix la llei, i regula termes que haurien de regular-se en les bases específiques o en les convocatòries.
Aquest fet ens comporta problemàtica ja que regula en excés conceptes aplicables en totes les convocatòries de les línies subvencionables creades per l’Ajuntament que pel seu concepte i objectiu són completament diferents, així no s’ha d’aplicar els mateixos criteris de valoració a unes subvencions d’activitats com a unes de reforma d’habitatges. Per tant els criteris s’haurien de regular a les bases específiques necessàries per a cada concepte a subvencionar.
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
La revisió de l’ordenança te l’objectiu de formar un marc regulador dels aspectes generals per a totes les subvencions, i a la vegada permetrà que les diferents bases específiques disposin d’un nivell de regulació concret per a cada concepte de subvenció i així dotar al procediment d’una simplificació i flexibilitat que permetrà adaptar les valoracions a les característiques específiques de cada convocatòria i de cada línia subvencionable.
Alhora, el procés participatiu de la revisió de l’ordenança té com a objecte establir el marc de participació entorn la política de subvencions i ofereix un espai de debat per a que la revisió de l’ordenança s’enriqueixi amb les aportacions del debat públic, aportant-hi idees, solucions i sinergies.
Objectius de la norma
L’aplicació d’aquesta mesura ens permetrà una ordenança general de subvencions que no interfereixi en aquells aspectes a desenvolupar per les bases reguladores específiques de subvencions. A aquests efectes, es proposa com a model l’Ordenança General de Subvencions de la Diputació de Barcelona.
Possibles solucions alternatives reguladores o no reguladores
Pel que fa a les possibles solucions regulatòries, la redacció de l’ordenança és imprescindible per aportar el marc legal en l’àmbit de les subvencions. En aquest cas no hi ha possibles solucions no regulatòries.
Compartir: