Àrees de vianants - Sessió informativa
Divendres 19 de març a les 18:00 h
Sessió informativa - Àrees de vianants
Com pots participar?
Consulta la informació del projecte
Fes una pregunta als comentàris de la sessió a través d'aquest enllaç. Per poder publicar comentaris és necessari tenir un compte d'usuari/a en aquesta plataforma. Si encara no t'has registrat, fes-ho! és molt fàcil! T'ho expliquem.
Els dubtes que enregistrin per la plataforma Participa es respondran a la mateixa sessió informativa.
Posteriorment a la sessió, la ciutadania podrà seguir introduint preguntes sobre les àrees de vianants fins el dia 21 de març a través d'aquesta plataforma i, en aquest cas, els dubtes es resoldran de manera escrita.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
42 comentaris
Conversa amb José Antonio Aguilera Sánchez
¿Se ha valorado cómo afectará esa restricción en el resto de vías de la ciudad? Porque todos los habitantes quieren poder disfrutar de los privilegios de vivir en zonas menos contaminadas. No sólo el centro de Terrassa.
Con una medida que sólo afecta al centro de la ciudad lo único que se consigue es desplazar el tráfico rodado a otras zonas.
Em sembla una pregunta molt encertada! Es podria replicar aquest sistema en altres àrees de la ciutat perfectament. El que cal és que la gent que pot, s'acostumi a deixar el cotxe a casa. Encara hi ha molta població que no ha fet el pas d'intentar-ho
Hola Mireia, la teva aportació es va tractar el dia de la sessió (50m:57s). Pots veure-ho a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=3057
Hola José Antonio, segurament hi haurà un procés de transició, però una part important de les persones que abans es movien en cotxe, ara ho faran d'una altra manera (en bus, a peu, amb bici o patinet). Part del trànsit de cotxes "s'evaporarà", com a passat a moltes altres ciutats.
Hola Jose, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (34m:41s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2081
Conversa amb Joan DF
Aquest acte és purament estètic, o s'acceptarà alguna proposta si va en direcció contrària a allò que s'ha aprovat?
Visc al carrer Galileu. Després que es va transformar la Rambla, els vehicles que passaven per la Rambla van anar a parar al meu carrer. Vam passar de 11.000 vehicles diaris el 2005 a 25.000 vehicles diaris actualment. És a dir, la conseqüència directa de tallar uns carrers és que els vehicles passen per altres. Aquests es col·lapsen i tenen un trànsit molt dens, amb soroll i contaminació. Això converteix el meu carrer en aquell que ha d'aguantar les males coonseqüències dels carrers per vianants. Si ja hi ha una zona de vianants molt gran, i que és molt difícil atravessar amb cotxe, per què voleu empitjorar la vida dels veïns on aniran a parar els carrers? I les persones que necessiten anar en cotxe, per què voleu posar més obstacles, de manera que els recorreguts siguin el doble de llargs, i perdin hores de la seva vida? La mesura és clarament discriminatòria.
Hola Joan, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (36m:07s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2167
Conversa amb Joan DF
Bon dia. Us recomano la visió del programa 'Adéu a les botigues' del porgrama Sense Ficció de TV3. En aquest programa es manifesta clarament que les botigues funcionen allí on hi ha moviment i caos. Voler endreçar-ho tot, i deixar-ho net i polit, provoca el rebuig. Si voleu que la gent dels barris vingui al centre a comprar cal que, si decideixen venir en cotxe, no sigui un infern. Si és molt complicat, una família de 4 membres, que es mou en cotxe perquè surt més barat que en transport públic, no aniran mai al centre. Aniran a Parc Vallès, o a Terrassa Plaça, o s'ho faran portar x internet. Si promoveu que les grans cadenes marxin, que són les que atrauen molt públic, el centre morirà. Mireu el que ha fet Zara a Mataró. Ha tancat la botiga del centre, i ha deixat només la del centre comercial. És això el que voleu? Si tanquen els grans, que et poden agradar més o menys, però tenen molt públic, també tancaran els petits. Mireu el programa, de veritat.
Hola Joan, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (36m:07s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2167
Conversa amb Joan DF
Entenc que aquesta mesura vol afavorir un determinat públic, amb una determinada manera de fer. Però discrimina als perdedors, als que no poden fer teletreball, els que tenen una feina en una fàbrica, aquells que necessiten el cotxe, perquè treballen en un polígon industrial a Esparraguera, o a Rubí. Aquesta gent, que si volen tenir una mica de temps, només es poden moure en cotxe. Si per moure's necessiten cada dia més hores, perquè viuen en aquesta zona, al final es desesperaran, i canviaran el lloc on viuen. Si la teva vida es converteix en un infern, al final canvies i te'n vas a un altre lloc. No tothom pot viure de manera sostenible, ni anar en bicicleta a treballar. I aquells que necessiten el cotxe, també són persones, i potser també volen arribar a casa a una hora raonable per estar amb els fills, i potser també són dones! No es mereixen també una mínima consideració com a ciutadans? No feu més gran la zona de vianants, perquè la vida d'alguns es convertirà en un malson.
Hola Joan, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (36m:07s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2167
Conversa amb Ruth Hibernon Martin
Hola buenos dias si mi hija va a la calle Sant Genís hacer danza y tengo que pasar 2 días a la semana a las 21 horas para recojerla. ¿Se puede hacer?
¿Me multará?
Hola Ruth, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (39m:15s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2355
Conversa amb Ruth Hibernon Martin
Por el medio ambiente va ir bien, pero todos los ciudadanos en algun momento tenemos que visitar el centro y no siempre es posible hacerlo con autobuses o andando por tiempo.
Hola Ruth, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (39m:15s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2355
Conversa amb Ruth Hibernon Martin
Por el medio ambiente va a ser lo mejor
Hola Ruth, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (39m:15s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2355
Conversa amb Jordi Simó Sanahuja
Bon dia, Sóc veí del Carrer Sant Cristòfol, entre Carrer del Passeig i carrer Mitjà del Passeig. Amb el nou projecte només ens deixareu sortir amb automovil pel carrer Mitja i cap al Passeig. Us heu donat compte que ens obligueu a entrar sempre en un circuit tancat del passeig per poder anar a cap a la part nord de la ciutat ja que nopodrem accedir al carrer de sant antoni si no és passant pel passeig? Us adoneu que hi ha cinc carrers paralels, Sant joan, Nou de Sant pere, Joaquim de Paz, Sant Josep i Sant Cristòfol que en el tram entre carrer del Passeig i carrer Garcia Humet ( Mitjà) van en el mateix sentit de baix a dalt?
Si voleu reduir el transit pel centre sigueu més valents i tanqueu el centre per a la circulació forània com fan les grans ciutats, L'espai entre Rambla, 22 d ejuliol, parc de Vallparadís i carretyera de Montcada, feu-lo de transit restingit on només puguin circular els habitants d'aquesta zona. Més Valentia i menys naps i pedaços.
Hola Jordi, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (40m:50s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2450
Si des del carrer Sant Cristòfol he d'anar a cercar a una familiar que viu en una residència al centre de Terrassa prop de la Plaça Vella, per on fareu anar? quan Tardaré? quanta estona tindré el cotxe engegat i contaminaré? Reduireu l'impost de circulació si no ens deixeu circular?
Conversa amb Jordi Simó Sanahuja
perquè al sector del passeig i carrers al voltant no reinstaureu la criculació original que tenien els carrers de sempre per exemple al carrer de Sant Josep rea de pujara des del carrer del Teatre fins a Sant antoni, el de Joaquim de Paz era de baixada, també ho era el de Sant Cristòfol. Amb aquets canvis de sentit per trams de carrer només fan confondre els usuaris. Avui dia encara hi ha cotxes que surten del Parquing del Passeig en contre direcció, en l'heu canviat moltes vegades. això vol dir que no sabeu que feu i només ens margeu als veins. Proveu al carrer de Sant cristòfol d'anar amb cotxet, cadira de rodes o carret de comprar per les voravies( aceres) no s'hi cap. Aquest si que és un problema.
Hola Jordi, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (40m:50s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2450
Conversa amb Jordi Simó Sanahuja
Sabeu la volta que ens fareu fer als veins del centre per anar a agafar l'autopista? o anar a altres zones de Terrassa? i el temps que perderem? Perqué he d'anar al carrer Colom per sortir de terrassa quan és més directe anar per Baldric ?
Hola Jordi, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (40m:50s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2450
Conversa amb carlos vr
Creo que el Ayuntamiento se está equivocando! Eso es oculta el “problema “se irán a otras calles ! Y creará mucho más problema que beneficio! Más atasco , más contaminación! Los coches deberían poder circular sin distinción Como ahora , Hay mucha gente que van a recoger a un familiar o van con niños . Los días de lluvias o mucha calor , estará muerto la calles y se irán a otro sitio que no haya restricciones! Y puedan moverse con el coche .La Revolución verde debería incluir coches híbridos y los eléctricos y lo de movilidad reducida deberían poder circular libremente! Igual que lo que viven en el centro deberíamos poder circular sin distinción de color de la tarjeta ! Si no va hacer un caos ! Vamos a dar mucha vuelta para poder salir y entrar ! Potenciar más punto de recarga de coches eléctricos! En vez de dar más permiso que construyan edificios, deberían ser todo lo contrario más parque y más árboles ! Tanto al centro como a las afuera de Terrassa!
Hola Carlos, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (46m:17s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2777
Conversa amb Nuria Albinyana
Bon dia, com a veina del carrer Sant Antoni, el tancar el carrer Sant Cristofol entre Garcia Humet i Sant Antoni, ens obligueu a baixar fins el passeig i donar la volta, fent que hi hagi una cua molt mes llarga de cotxes al carrer garcia Humet i colapsant mes encara la zona del Passeig. Segurament amb aquesta acció també es veurà afectat el nombre de vehicles que aparcaran al Parking del carrer Sant Antoni.
Com tambe comenta una persona mes amunt deixereu tots els carrers entre Sant Antoni i Garcia Humet en direcció Garcia Humet i entre carrer del Passeig i Garcia Humet en el mateix sentit. Això nomes fa que colapsar encara mes el carrer Garcia Humet i en consequencia el Passeig.
Si a mes a mes, en un futur, teniu previst tancar també el carrer Mas Adei, això encara acabarà complicant molt mes la circulació per aquesta zona, i els afectats serem els veins que per força hi haurem de circular.
Gràcies per valorar i tenir en compte les nostres opinions
Hola Nuria, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (47m:57s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=2877
Conversa amb Participant eliminada
Els canvis són sempre difícils, i més quan parlem de mobilitat. Jo miraria exemples d'èxit, com la ciutat de Pontevedra, que és tot un referent mundial en ciutat moderna i en qualitat de vida. El que no pot ser és que en una zona tan densa i amb carrers estrets, s'hi pugui circular amb cotxe o moto sense cap mena de control. Hi ha urgència en fer baixar els nivells de contaminació, en donar seguretat perquè els nens i nenes puguin moure's amb seguretat per tota aquesta zona a peu o amb bici, per lluitar contra el canvi climàtic. S'han de trobar solucions per als casos puntuals com els que heu mencionat fins ara, però el projecte que presenta l'Ajuntament fa temps que s'està treballant i és molt necessari per a la ciutat.
Hola Haritz, la teva aportació es va tractar el dia de la sessió (51m:37s). Pots veure-ho a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=3097
Conversa amb Toni Beltran Carod
Aixo que es fa a Terrassa s'esta fent a centenars de ciutats Europees fa anys,si no cambien res ,res no cambiará,per exemple la rambla i el portal de sant roc no tenen color amb el que eren abans ,s'ha de confiar amb els técnics ,que segur sabran arreclar els temes com el carrer galileu,etc....o que voleu fer ?com els anys 70 que es volia eliminar la rambla i continuar l'autopista per arribar a Matadepera!!
Tot te un preu o cost pero el benefici final es evident.
Jo també vaig amb cotxe i tinc "molesties" però res es gratis.
Hola Toni, la teva aportació es va tractar el dia de la sessió (53m:59s). Pots veure-ho a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=3239
Conversa amb Marc
Si l'objectiu del pla és evitar que la circulació creu-hi diferents zones de vianants, quin sentit té mantenir la circulació per C/Topete, passeig St. Antoni i Mas adei, molt estrets i congestionats i de les vies més utilitzades per creuar Terrassa de Nord a Sud, i no en forma de bucle com es recomana?
Hola Marc, la teva pregunta es va contestar el dia de la sessió (52m:20s). Pots consultar la resposta a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/fdCvybY3WI0?t=3140
Conversa amb Felip Planas Prats
Hola.
Soc un vei del carrer Garcia Humet, entre Sant Josep i Sant Cristòfol. Si heu canviat el sentit del carrer Sant Cristòfol entre Garcia Humet i Sant Antoni, , com podré anar al carrer sant Antoni, per anar al carrer del Mas Adei?
Hola Felip,
Entenem que el seu interès és accedir a casa seva i al carrer Mas Adei des del nord (des de la Plaça de la Creu Gran, per exemple). L'informem que l'entrada a aquest sector no està prevista que sigui des d'aquest punt, sinó que es recomana que sigui pel Pont del Passeig. Això respon a la reordenació dels accessos i sortides de cada sector que s'ha realitzat, per tal de minimitzar la circulació per carrers residencials. Així doncs, des del Pont l'accés al seu carrer i al carrer Mas Adei és directe.
Conversa amb Felip Planas Prats
Normalment per agafar l'autopista desde el carrer Garcia Humet jo anava pel Passeig, Font Vella, Puig Novell, Baldrich, Navas de Tolosa i Rambleta. Ara fareu passar a gran part de la gent del centre per la carretera de Montcada, que ja va molt saturada, convertint-la en un embús total. Creieu que és una bona solució pel medi ambient incrementar més estona de vehicles parats fent fum?
La implementació de les àrees de vianants persegueix fomentar una mobilitat més sostenible al centre, origen i destí de molts viatges de la ciutat. Som conscients que, mentre molts carrers milloraran la seva situació, altres poden veure's perjudicats en un primer moment però amb el temps també van millorant donat que hi ha una part del trànsit que deixa de circular per aquests carrers (perquè prefereixen utilitzar vies alternatives que tenen major capacitat i veuen escurçats els temps del trajecte) i alhora hi ha altres vehicles que deixen de fer aquests trajectes (perquè es desplacen amb altres mitjans de transport alternatius que són més competitius que el vehicle privat).
Conversa amb Mercè
Bon dia,
Sóc veina de l'illa peatonal existent del centre. Amb tots aquests canvis com és evident més gent vindrà al centre a peu. S'hauria de tenir un manteniment més eficaç de les pilones i revisar com estan les pilones actuals. Les pilones de La Rasa fan pena i és un perill. Si ja costa passar per aquesta sortida pel volum de gent passant, no és normal que les dues pilones no baixin al mateix temps i tardin tant a baixar. Quan aconsegueixes que baixin, ja tens a gent passant per davant del cotxe i els cotxes que venen del carrer volta i quan pots passar la pilona ja tornar a pujar perquè dura molt poc. És un perill! Ho revisareu o us fareu càrrec quan hi hagin accidents per culpa de d'això? (Que la pilona pugi quan estàs passant amb el cotxe). Gràcies.
Hola Mercè,
Des de l'Ajuntament procurem tenir un manteniment acurat de les pilones instal·lades a la ciutat.
Concretament pel que fa a les pilones de la Rasa, l'informem que som coneixedors de la incidència i estem mirant de solucionar-ho. El ritme lent de baixada de les pilones i el seu decalatge entre si es deu a la llunyania del motor respecte les pilones, per la qual cosa el circuit perd pressió. Per això, caldrà desplaçar l'armari on hi ha el motor per apropar-lo, però és una obra que no és senzilla ni serà ràpida; tan aviat com sigui possible es realitzarà.
Moltes gràcies per la seva aportació.
Conversa amb Fsimo
Dues preguntes:
A banda de les restriccions de trànsit que comenteu per més endavant a Sant Antoni i Mas Adei, es preveu restringir també al trànsit el carrer del Passeig i el vial lliure del Passeig Comte d’Ègara? En cas afirmatiu, es farien les dues mesures en una mateixa fase o en etapes diferents? Quina aniria primer?
La mesura de tallar al trànsit el carrer del Teatre en caps de setmana s’implantaria també a partir del juliol? Seria en tots els caps de setmana o només en dates puntuals com festes o dies de representacions teatrals? Els veïns tampoc hi podríem passar?
Hola,
1. L'àrea de vianants del Passeig entrarà en vigor el proper juliol. L'estudi de la seva ampliació s'abordarà més endavant, un cop estigui en funcionament.
2. La regulació de l'àrea de vianants del Passeig no inclou cap tall del carrer Teatre. La decisió de tirar endavant aquesta mesura, així com la concreció dels dies, horaris i resta de condicions si es dués a terme, correspon a la voluntat de l'equip de govern. A dia d'avui no hi ha cap planificació prevista.
Carregant els comentaris ...