Altres vies de participació
Recull de mecanismes de participació ciutadana
Intervencions ciutadanes en les Comissions Municipals Informatives, d'estudi o de consulta
Què són?
Són un dret que té la ciutadania a poder disposar d'un torn de paraula en les reunions de les comissions informatives, d'estudi o de consulta per tal de manifestar la seva opinió i/o rebre informació envers un assumpte del qual acrediti ser part interessada.
L'article 10 del Reglament Municipal de Participació Ciutadana concreta el procediment a través del qual els veïns i veïnes, les entitats i els col·lectius de la ciutat poden sol·licitar intervenir en les Comissions Municipals informatives, d'estudi o de consulta.
Qui pot sol·licitar intervenir?
- Tots els veïns i les veïnes majors de setze anys
- Les entitats inscrites al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes
- Els col·lectius de la ciutat inscrits en el Registre Municipal de Participació de la Ciutadania
Com es pot sol·licitar?
- A través del tràmit de la seu electrònica o presencialment mitjançant un imprès específic. En el moment de fer la sol·licitud, si comissió municipal es celebra de formar telemàtica, podeu indicar si necessiteu que us facilitem d'un espai de connexió i un dispositiu per a connectar-vos per videoconferència.
- Les sol·licituds s'han de presentar com a màxim l'endemà del dia en què s'hagi fet la convocatòria de la reunió en la qual es vulgui intervenir.
- Caldrà que s'identifiqui el punt de l'ordre del dia en què s'intervindrà, la persona que farà la intervenció i les raons que motiven la sol·licitud.
Més informació
- Podeu consultar més informació a l'article 10 del Reglament Municipal de Participació Ciutadana.
- El Ple Municipal
- Comissions Municipals informatives, d'estudi o de consulta
- Comissió de Transparència