Audiència pública del Programa de Govern 2023-2027
Dilluns, 29 de gener a les 18:00 h
Audiència
- Fes una pregunta escrita a l’apartat de comentaris fins a 24 hores abans de la sessió, és a dir fins a les 18:00 del 28 de gener. Per poder publicar comentaris és necessari tenir un compte d'usuari/a en aquesta plataforma. Si encara no t'has registrat, fes-ho! és molt fàcil! T'ho expliquem. Durant la sessió es donarà resposta a les vostres preguntes. Les que no es puguin contestar durant la sessió, es contestaran per escrit a la secció de comentaris.
- Participa en el torn obert de preguntes de la sessió assistint presencialment a l'audiència.
- A més, podreu seguir la sessió per streaming a través de la plataforma Participa a Terrassa i el canal de Youtube de l'Ajuntament de Terrassa. A partir del moment que pengem la gravació tindreu una setmana per fer preguntes sobre el contingut de la sessió i es respondran per escrit en la secció de comentaris.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Giuseppe
2- La ZBE, en Terrassa es evidente ha generado un caos de circulación, especialmente en las horas punta, con las relativas quejas de los vecino (C. Arquímedes y C. Galileu, etc..)
A parte de limitar los accesos de los coches reduciendo las posibilidades de utilizar vehículos particulares, para desmotivar el uso.
Le imposiciones no siempre funcionan, se tiene que analizar la realizad y dar soluciones con alternativas reales
El Plan B, es volver abrir al tráfico la Rambla?
Voldria remarcar que no només és en hores punta, sino pràcticament a qualsevol hora del dia
Com determina la normativa europea, la ZBE és una oportunitat per fer de la nostra ciutat un lloc més amable i saludable per a les persones, més sostenible i amb menys impacte per al canvi climàtic. Aquest 2024 la ZBE de Terrassa entra en funcionament només en casos d'episodis de contaminació per NO2 (cal recordar que en els darrers 8 anys no hi ha hagut cap d’episodi de contaminació per NO2). Serà a partir de l'1 de maig de 2025 quan la seva implantació passarà a ser de forma permanent de dilluns a divendres en dies laborables de 7 a 20h.
Es limita l’accés als vehicles més contaminants amb l'objectiu de protegir l'atmosfera, la salut de les persones i el medi ambient. Restringir els vehicles més contaminants afecta més la població amb rendes més altes, ja que disposen de més unitats de vehicles i presenten un comportament més dependent del vehicle privat. Així ho demostra l'enquesta de mobilitat en dies feiners del 2016, de la qual s’extreu que les llars dels barris amb renda més baixa tenen menys cotxes (fins i tot antics) i fan servir menys el cotxe i la moto que les dels barris amb renda més alta, que tenen més cotxes i fan servir més el cotxe i la moto per desplaçar-se. D’altra banda, l’Ordenança de la ZBE de Terrassa estableix que es poden obtenir autoritzacions temporals els vehicles les persones titulars dels quals acreditin uns ingressos econòmics anuals inferiors a un llindar determinat.
Pel que fa al trànsit dels carrers Galileu i Arquímedes, tenim sobre la taula opcions i alternatives que estem estudiant fent reunions i sessions de treball amb el teixit social i econòmic del barri, per buscar un equilibri entre les parts. Ens hem de poder adaptar a cada moment, i en aquests moments, sabem que els carrers d’Arquimedes i Galileu necessiten actuacions de millora. En aquest sentit, la Rambla pot jugar un paper important, i hem de veure com s’integra tot plegat des del debat ciutadà i amb el màxim consens i equilibri.
Carregant els comentaris ...