Audiencia pública del Programa de Gobierno 2023-2027
Lunes, 29 de enero a las 18:00 h
Preguntas y respuestas sobre el contenido de la sesión
29/01/2024 - 05/02/2024
Ver las fases
Audiencia
- Haz una pregunta escrita en el apartado de comentarios hasta 24 horas antes de la sesión, es decir hasta las 18:00 del 28 de enero. Para poder publicar comentarios es necesario tener una cuenta de usuario / a en esta plataforma. Si todavía no estás registrado, hazlo! es muy fácil! Te lo explicamos. Durante la sesión se dará respuesta a las preguntas. Las que no se puedan contestar durante la sesión, se contestarán por escrito en la sección de comentarios.
- Participa en el turno de preguntas de la sesión asistiendo presencialmente a la audiencia.
- Además, podrá seguir la sesión por streaming a través de la plataforma Participa en Terrassa y el canal de Youtube del Ayuntamiento de Terrassa. A partir del momento que colgamos la grabación tendréis una semana para hacer preguntas sobre el contenido de la sesión y se responderán por escrito en la sección de comentarios de la audiencia.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Detalles del comentario
Estás viendo un solo comentario
Ver todos los comentarios
Conversación con Giuseppe
2- La ZBE, en Terrassa es evidente ha generado un caos de circulación, especialmente en las horas punta, con las relativas quejas de los vecino (C. Arquímedes y C. Galileu, etc..)
A parte de limitar los accesos de los coches reduciendo las posibilidades de utilizar vehículos particulares, para desmotivar el uso.
Le imposiciones no siempre funcionan, se tiene que analizar la realizad y dar soluciones con alternativas reales
El Plan B, es volver abrir al tráfico la Rambla?
Voldria remarcar que no només és en hores punta, sino pràcticament a qualsevol hora del dia
Com determina la normativa europea, la ZBE és una oportunitat per fer de la nostra ciutat un lloc més amable i saludable per a les persones, més sostenible i amb menys impacte per al canvi climàtic. Aquest 2024 la ZBE de Terrassa entra en funcionament només en casos d'episodis de contaminació per NO2 (cal recordar que en els darrers 8 anys no hi ha hagut cap d’episodi de contaminació per NO2). Serà a partir de l'1 de maig de 2025 quan la seva implantació passarà a ser de forma permanent de dilluns a divendres en dies laborables de 7 a 20h.
Es limita l’accés als vehicles més contaminants amb l'objectiu de protegir l'atmosfera, la salut de les persones i el medi ambient. Restringir els vehicles més contaminants afecta més la població amb rendes més altes, ja que disposen de més unitats de vehicles i presenten un comportament més dependent del vehicle privat. Així ho demostra l'enquesta de mobilitat en dies feiners del 2016, de la qual s’extreu que les llars dels barris amb renda més baixa tenen menys cotxes (fins i tot antics) i fan servir menys el cotxe i la moto que les dels barris amb renda més alta, que tenen més cotxes i fan servir més el cotxe i la moto per desplaçar-se. D’altra banda, l’Ordenança de la ZBE de Terrassa estableix que es poden obtenir autoritzacions temporals els vehicles les persones titulars dels quals acreditin uns ingressos econòmics anuals inferiors a un llindar determinat.
Pel que fa al trànsit dels carrers Galileu i Arquímedes, tenim sobre la taula opcions i alternatives que estem estudiant fent reunions i sessions de treball amb el teixit social i econòmic del barri, per buscar un equilibri entre les parts. Ens hem de poder adaptar a cada moment, i en aquests moments, sabem que els carrers d’Arquimedes i Galileu necessiten actuacions de millora. En aquest sentit, la Rambla pot jugar un paper important, i hem de veure com s’integra tot plegat des del debat ciutadà i amb el màxim consens i equilibri.
Cargando los comentarios ...